Sezóna 2019 dorazila do finále. Co bylo na tomto víkendu netradiční je účast hostů. Snad všude se psalo o tom, že Super GT zamíří do DTM. V Německu šlo hlavně o společný test, kdy jsou obě sérii na trati. Hlavní pak bude závod na Fuji 23. – 24. října.
Super GT bohužel ještě nemá totožné vozy, tedy vozy Class One. I přesto, že o žádné body nebojovali, tak souboj byl nerovný. Japonská série neaplikuje ani DRS ani pust-to-pass. Navíc vzhledem ke smlouvě DTM s Hankookem byli nuceni použít jejich pneumatiky. Hostující týmy jsou zvyklí na Bridgestone. Série přitom dovoluje pneumatiky libovolné značky. Už v pátek to vypadalo, že pneumatiky seděly nejlépe Hondě, která byla schopná bojovat s vozy DTM.
Z pole position startoval Rast, druhý stál Wittmann a třetí Rockenfeller.
ještě při zaváděcím kole postihli problémy vůz Nissanu. Ten byl nakonec odtažen do boxů. Tým se do závodu vrátil až v 16. kole. V prvním kole do boxů zajel vůz Lexus k výměně pneumatik.
Již od začátku závodu bylo k vidění mnoho manévrů. Wittmann v prvním kole přišel o druhé místo, když ho překonal Rockenfeller. Technické problémy postihli i Glocka. Tomu nedrželi zavřené dveře. V 10. kole byl tak nucen zastavit a začal tak sérii zastávek v boxech.
Netrvalo dlouho a Wittmann dokázal své druhé místo získat nazpět. Rast v tu chvíli držel slušný náskok. V 17. kole svůj vůz odstavil Eng. Vypadalo to, že safety car nebude nutný, když Rakušan zastavil téměř za bariérou. Vedení závodu se rozhodlo jinak. Pole se tak během několika kol srovnalo. V tu chvíli Button s Hondou bojoval na konci desítka o pozice. Lexus na i tak byl poslední a Nissan ztrácel 16. kol. Ve 22. kole byl závod restartován.
Došlo ke kontaktu ze kterého u WRT neměli radost ,když kolidoval Fittipaldi a Aberdein. Oba dva se tak rychle ocitli na konci pole. Brazilec od vedení závodu obdržel penalizaci průjezd boxy. Vedení závodu se rozhodlo, že závod prodlouží o dvě kola na 55 min + 3 kola.
Ve 25. kole Wittmann dokázal předjet Rasta ujmout se tak vedení. Ovšem ne na dlouho, když si v následujícím kole Rast vybojoval pozici zpět.
Co bylo ve 31. kole trochu překvapením byla druhá zastávka Muellera. Ten bohužel stavil pod safety carem a jeho zastávka se nepočítala. Kdyby toho nebylo málo, tak Švýcar neudržel požadovanou rychlost v boxech a obdržel penalizaci průjezd boxy. Dokázal se tak během 3 kol propadnout ze třetího místa na úplný konec roštu. Za ním byl už jen Nissan.
Jestli na vedoucích pozicích byl klid, tak na konci desítky se bojovalo. Nejostřejší lokty měl van der Linde, když po varování obdržel i penalizaci průjezd boxy.
Pro další vítězství v sezóně si dojel René Rast, který tak svůj titul jen potvrdil. Druhý skončil Wittmann, který tak ještě drží naději na druhé místo v šampionátu. Třetí skončil Rockenfeller.
Co se japonských hostů týče, tak Button skončil s Hondou devátý. Ryō Hirakawa s Lexusem dojel 13., když za ním dojeli všichni poloti s penalizacemi. Nissan vzhledem ke ztrátě nebyl klasifikován.
Sezóna končí zítřejším závodem.
Rockenfeller za vlásenkou překonal Wittmanna.