V minulosti jsme zde psali o vozu Audi 80, které se kvůli úpravě pravidel nikdy nepodívalo na závodní okruhy. Společně s Audi opustilo šampionát i BMW, i když ne tak docela. V dnešním článku se podíváme na BMW M3 E36, které si soukromníci upravili pro pravidla Class 1.
Tým Linder Rennsport byl prvním, kdo se rozhodl na bázi M3 E36 postavit závodní vůz pro DTM. Společně s ním upravil vozy BMW i tým WS-DHL-Team. Na dva závody se ještě přidal tým Molitor Racing s M3 E36 Evolution, který ani nestartoval. Velmi zajímavým faktem bylo, že každý tým pracoval nezávisle na sobě a přinesl velice odlišnou aerodynamiku.
Hned první závodní víkend skončil blamáží. Ani jeden vůz BMW nedokončil první závod. Pro nemožnost jakékoliv opravy nastoupil do druhého závodu pouze jeden vůz týmu WS-DHL-Team s Haraldem Beckerem, který ale také musel odstoupit. Celou sezónu se všechny tři vozy trápili. Nejlepším výsledkem bylo jedno 22 místo Rudigera Schmitta. Ve všech ostatních závodech všechny tři vozy BMW odstoupili!
Samotné týmy fungovaly s velice omezeným rozpočtem a téměř minimální možností na přípravu jak vozů, tak jezdců. Proto první sezóna byla pro týmy zároveň i poslední. Tým Linder Rennsport se přesunul do Německého STW Cupu, kde opět bojovali s upravenou M3 E36.
Aktuálně je jedna M3 E36 na prodej na stránkách racecarsdirect.com (https://racecarsdirect.com/Advert/Details/89277/bmw-m3-e36-dtm-1994). Vůz je značně upravený s novým motorem z BMW M5, ale i s pozměněnou aerodynamikou. Pravděpodobně se účastnil závodů do vrchu. Ale za tuto cenu si myslíme, že je to férová nabídka. Pravděpodobně je jediný kus na světě!
Pro BMW, i když netovární to byla na dlouhou dobu poslední sezóna v DTM. V roce 2012 slavilo BMW úspěšný comeback, když získalo všechny tři tituly mistra světa. Legendární značka je s námi v DTM dodnes.