Koncem osmdesátých let dominovalo seriálu DTM BMW a Mercedes, což se změnilo s příchodem značky Audi. Audi totiž přestavilo doslova „monstrum“ s motorem V8 a pohonem všech čtyř kol, známém jako Quattro. V8 Quattro bylo neuvěřitelně rychlé již od prvního závodu a nepomohly ani výkonnostní penalizace. Výsledkem tak bylo, že Audi v relativním poklidu získalo titul v sezónách 1990 a 1991.
Pro následující sezónu 1992 dostalo Audi ještě další závaží. Tým se rozhodl použít plochou klikovou hřídel, která ale byla pravděpodobně v rozporu s pravidly. Tak či onak, v průběhu roku byla zakázána oficiálně. I když se o tom nemluví téměř nikdy, tak Audi se rozhodlo z ročníku 1992 odstoupit po 12 závodech.
DTM potřebovalo změnu, a tak vznikla nová skupina, která byla nazvaná Fia Class 1 Touring cars. Aby se zamezilo rozdílům ve výkonu, pravidla zavedla pro všechny stejné motory 2,5l V6 které mohli být volně na bázi silničních vozů. Velkou novinkou ale byla aerodynamika, která nebyla nikterak omezena, ani nemusela vycházet ze sériových vozů. Dále přibyla přední, zadní křídla, ABS a kontrola trakce. V dnešní době jsou takové věci běžné, ale v době před 25 lety to byl značný krok dopředu.
Audi, BMW, Opel a Mercedes-Benz souhlasili s účastí v rámci nových pravidel, přičemž se brzy měla přidat i Alfa Romeo. Audi začalo stavět vůz Class 1 na bázi své úspěšné Audi V8 Quattro. Přední i zadní nárazník nabral obřích rozměrů, to samé zadní křídlo, které bylo naprosto masivní. Nový motor Audi byl V6, díky čemuž byl menší, a lépe se rozložila váha celého vozu. Motor měl 388 koňských sil a točil až 10500 ot./min.. Tým vsadil opět na svojí oblíbenou koncepci Quattro, která byla velmi těžká a působila nevýhodu, přesto se odhaduje, že celková váha Audi 80 nebyla příliš vysoká.
Vedení DTM oznámilo, že nemůže s jistotou zaručit vyrovnanost šampionátu, tudíž budou opět nasazené váhové handicapy. Audi společně s BMW se tak rozhodlo do další sezóny nenastoupit. Výsledkem bylo, že v DTM zůstala pouze Alfa Romeo a Mercedes. Opel nastoupil až další rok, jelikož pracoval na své verzi Calibry s pohonem všech kol.
Audi 80 V6 Quattro, jak je jeho celý název, vzniklo díky lehkovážnosti vedení DTM. Vůz sám o sobě by byl určitě opět konkurenceschopný, jelikož sezónu 1993 kompletně ovládla Alfa Romeo, která měla o mnoho vyšší výkon než vozy Mercedes. Vůz existuje v jediném exempláři, jak je na fotografiích. Momentálně je uložen v muzeu Audi, ale občas je k vidění i na doprovodných akcích.