Historické okénko: 30 let Mercedesu v DTM

© Mercedes AMG DTM / Twitter

Odchodem Mercedesu skončila další kapitola DTM. Skupina ze Stuttgartu se rozhodla, že se zaměří na elektrickou sérii monopostů, Formuli E. Po 30 letech tak dali šampionátu sbohem a nechali jej na pospas osudu. 

Na vítězné vlně už samého začátku

Mercedes byl úspěšný od samého vstupu do DTM. Psalo se 3. dubna 1988 a Mercedes nastoupil do svého premiérového závodu v šampionátu. Start to byl přímo snový, neboť hned na úvod získali díky Jörgovi van Ommenovi první podium, když Němec viděl šachovnicovou vlajku jako třetí. Téhož roku přišlo na Nürburgringu první vítězství.  Závod tehdy opanoval Dany Snobeck. Prvním továrním vítězem se pak na Avusu stal Venezuelan Johnny Cecotto.

© Daimler AG

2018 ve znamení lámání rekordů

V letošním roce se podařilo vyhrát Mercedesu s vozem C 63 DTM devět z 20 závodů, čímž získali nejvíce vítězství mezi konstruktéry. A hned čtyřikrát zaznamenali double a v prvním závodě v Zandvoortu se jim povedl husarský kousek v podobě obsazení prvních čtyřech pozic v cíli.

© DTM Media

Bernd Schneider: Nejúspěšnější pilot závodící pro trojcípou hvězdu

Mercedes za celou dobu svého působení v DTM získal ve 436 závodech celkem 190 vítězství a z toho dokonce 109x dojely jeho vozy na prvním a druhém místě a 43 triumfů získal doposud nejúspěšnější pilot Bernd Schneider.

© sport1.de

Téměř všichni piloti triumfovali

Čtyři z šesti pilotů Třícípé hvězdy získali v letošní sezoně alespoň jedno vítězství. Daniel Juncadella vyhrál v Brands Hatch, Edoardo Mortara projel cílem jako první dvakrát a Gary Paffett a jeho krajan Paul di Resta mají po jednom vítězství.

© DTM Media

Že už nejde být úspěšnější? Ale ano, jde!

Tentokrát se jedná o pole position. V kvalifikacích nedali konkurenci víceméně šanci se prosadit. Pole position získali hned 14 krát, přičemž v polovině případů německá automobilka kompletně obsadila první řadu a zaznamenala 9 pole positions v řadě – počínaje prvním závodem na Hungaroringu konče premiérovým nočním závodem v Misanu. 140x startovaly jejich vozy z prvního místa a z toho v 80 případech doplnil ‚polesittera‘ v první řadě jeden z jeho kolegů.

© DTM Media

Nejlepší také na jedno kolo

Ve dvanácti závodech sezony 2018 zaznamenal pilot Mercedesu nejrychlejší kolo závodu. Čtyřikrát byl nejrychlejší Gary Paffett a Daniel Juncadella. Celkově mají na kontě 193 nejrychlejších kol, což znamená, že toto prvenství získali ve 44% odjetých závodů.

© DTM Media

V sezoně 2018 nejčastěji na stupních vítězů

Další tabulku, kterou piloti Mercedesu jasně vedou, jsou finiše na stupních vítězů. Letos se objevili na pódiu v téměř polovině závodů (28 z 60). Desetkrát dokončil v nejlepší trojce čerstvý šampion Gary Paffett. Každý z šesti závodníků to dokázal minimálně jednou.

Solidní statistiku má rovněž v celkovém hodnocení. Piloti Mercedesu získali z možných 1 308 pódií hned 564.

© DTM Media

Dohromady nasbírala značka neuvěřitelných 14 914,5 bodu za 1 733 bodovaných pozic v šampionátu týmů. Klaus Ludwig (1992, 1994), Bernd Schneider (1995, 2000, 2001, 2003, 2006), Paul di Resta (2010) a Pascal Wehrlein (2015). Přičemž poslední jmenovaný je zároveň nejmladším startujícím závodníkem, vítězem a mistrem v historii DTM.

Paffett čekal na druhý titul u Mercedesu nejdéle ze všech

Gary Paffett je jediným pilotem Mercedesu s tak velkým rozestupem mezi získanými tituly. Mezi tím triumfovalo dalších 9 závodníků německé značky.

© DTM Media

Titul v rukách Mercedesu už v předposledním závodě

Mercedes rozhodl šampionát ve svůj prospěch už ve Spielbergu. Za celou sezonu nasbíral 903 bodů, což mu vyneslo celkově sedmý titul mezi konstruktéry po letech 1991-92, 1994-95, 2003 a 2005. Šampionát týmů ovládli 14 krát- 1991-92, 1995, 2000-03, 2005-06, 2008-10, 2015 a 2018.

Zdroj: motorsport-magazin.de

Barča Goldmannová:
Related Post