Glock zuří: Používáte mozek?

© Media DTM

Německý závodník vyslal jasný vzkaz směrem k Magnusovi, který jej vyřadil ze sobotního závodu.

V sedmém kole se snažil Timo Glock předjet čtrnáctého Gillese Magnuse, jenže během jeho manévru došlo ke kontaktu, kvůli čemuž vyletěl z trati a jeho závod tak skončil předčasně.

„Kde je ten bod, kdy někdo konečně ustoupí? Jedeme až tam nahoru a ten, kdo má – promiňte – největší koule, bude vpředu? Kde je základní smysl závodění?“ ptá se rozzuřený Glock, který byl svědkem podobné nehody už při úvodním podniku sezony: „Tohle jsem už říkal v Oscherslebenu, kde jsem měl – bohužel – možnost to sledovat zezadu. V televizi to sice vypadá efektně, ale závodění pro mě není o tom, že si neustále vědomě najíždíme do aut, když teď vynecháme souboj Verstappen–Russell. Polovina aut tak musí být kompletně přestavěná.“

„Předtím bojoval s Rastem a špatně vyjel ze třetí zatáčky. Díky tomu jsem se dostal do pozice, kdy jsem se mohl vedle něj zařadit,“ vysvětluje Glock. „Pak jsme jeli spolu levotočivou zatáčkou, nechali jsme si dostatek místa – a v pravotočivé zatáčce do kopce to vzdal. Viděl jsem jen, jak vedle mě úplně zmizelo auto. Výhled z auta není nijak skvělý, ale pro mě už tam prostě nebyl.“

Proto Glock měl za to, že zatáčka patří jemu. Jezdec týmu Dörr-McLaren tedy zatáčku zavřel, ale protože byl Magnus stále vedle něj, došlo ke kolizi – a k divokému výletu mimo trať, při kterém Glock nejprve narazil do polystyrenové desky a poté spektakulárně projel travnatým pruhem mezi tratí a kačírkem.

„Kontakt nastal při rychlosti 220 km/h, dotek s trávou pak při 195,“ říká Glock, který je rád, že to neskončilo hůře. „Věděl jsem samozřejmě, že může dojít k převrácení, pokud v takové rychlosti bočně vjedu do kačírku. Snažil jsem se držet plynový pedál naplno, abych se kačírku vyhnul, a do určité míry to vyšlo. Pak už jsem měl defekt zadní pneumatiky.“