Roberto Merhi závodil v letech 2012 a 2013 ve vozech trojcípé hvězdy, kde reprezentoval barvy týmů Persson Motorsport a HWA. Jeho výkony však byly poměrně nevýrazné. Při svém debutu dojel nejlépe na 11. místě v Zandvoortu. U HWA dokázal bodovat celkem čtyřikrát, přičemž v propršeném závěrečném podniku sezony na Hockenheimringu získal pódium, když dojel po stíhací jízdě na fantastické druhé pozici.
Ovšem svým jezdeckým stylem si příliš respektu nevysloužil, ba naopak. Tehdy jej velmi tvrdě zkritizoval Timo Glock, podle kterého neměl v DTM co pohledávat.
„Nepatří sem. Jedno, kde se objeví a kde se stane nehoda, vždycky je v tom zapletený. Měl by jít ještě jednou do autoškoly a jezdit někde jinde. Měl by nás zkrátka nechat na pokoji.“
Šéf Mercedesu Toto Wolff svého svěřence pochopitelně chránil a označil jej za „velký talent“, zároveň však dodal, že je i „nervák“.
Ricciardo: V Eurocupu mě okamžitě zaujal.
Španěl evidentně Glockovo přání vyslyšel a pro ročník 2014 podepsal s týmem formule 1, Catehramem, ve kterém zastával pozici testovacího jezdce, aby jej o rok později angažoval Manor.
Po několika letech se o Merhim zmínil Daniel Ricciardo, který tvrdí, že je 29letý závodník jedním z nejpodceňovanějších pilotů.
„Merhi byl ve formuli 1 pouze rok, v roce 2015, ale už v roce 2007 jsme jezdili proti sobě ve formuli Renault, poté jsem přišel do Evropy. Oba jsme byli silnými nováčky, ačkoliv jsme neměli zrovna nejlepší materiál, proto mě okamžitě zaujal,“ vzpomíná vždy usměvavý Australan na první setkání s rodákem z Castelónu.
Přestože Merhiho výkony nebyly nikterak oslnivé ani během působení v šampionátu vytrvalostních závodů WEC a formuli 2, je Ricciardo přesvědčený, že potenciál zcela jistě měl. „Následující rok jsme závodili s Valtterim Bottasem v Eurocupu, přesto jsem měl Merhiho za svého největšího soupeře. Byl tak trochu jako Max Verstappen, co se týká kontroly vozu – měl rychlost a potřebnou odvahu riskovat. Ale myslím si, že problémy začaly, když se stal důležitějším faktorem management pneumatik. Jeho jezdecký styl se hodil do vozů formule Renault, protože takovýmto stylem řítíte tato auta nejrychleji. Tento styl dovedl do dokonalosti, ale ve formuli 1 to nedokázal zopakovat. Pneumatiky byly vždy citlivé a zacházení s nimi bylo mnohem náročnější. Myslím si, že jeho přístup tady (ve formuli 1) zkrátka nefungoval.“