Formule E pořádala v době koronavirové pauzy oficiální virtuální šampionát „Race at Home Challenge“, jehož se účastnili všichni závodníci této série. Paralelně s ním probíhal také šampionát profesionálních virtuálních jezdců pod názvem „Challenger“. A právě s jedním ze simracerů se pilot Audi Daniel Abt dohodl, že za něj odjede ePrix Berlína. Němec měl v plánu vše zdokumentovat a následně nahrát na svůj YouTube kanál.
Ovšem než tak stihl učinit, jeho na první pohled nevinný vtípek se nesetkal s pochopením u vedení Audi, které nejprve Abta potrestalo pokutou ve výši 10 000 €, které věnoval na charitu, a diskvalifikací ze závodu. Jenže to nebylo všechno…
O dva dny později Audi oznámilo, že Němce s okamžitou platností suspenduje. Důvod? Podle slov vedení Audi nechtěli, aby je reprezentoval „podvodník“. Na svůj nepovedený vtípek tedy zaplatil tou nejvyšší možnou cenou – ztrátou sedačky.
Tento razantní krok však mnozí zkritizovali a označili za „přehnaný“. Rovněž se mohlo zdát, že tímto rozhodnutím se snaží vyklidit místo pro jejich jezdce z DTM. A částečně to tak pravděpodobně bylo. Pro zbylé závody formule E naskočí do kokpitu po Abtovi úřadující mistr DTM René Rast, jenž nejspíše získá angažmá i pro nadcházející sezonu.
„Když máte na palubě pilota, se kterým chcete v budoucnu pracovat, pak byste akceptovali pokutu 10 000 € a konec,“ má jasno Timo Glock. „Reakce byla celkem jasná: S Danielem nechtěli v budoucnosti dále spolupracovat a využili šance odsunout ho na druhou kolej. To je můj názor.“
Podle něj se dávala virtuálním závodům zbytečně velká váha, neboť se konaly především pro zábavu, nikoliv za účelem zisku titulu.
„Tato simracingová událost, ve které všichni do sebe najíždějí a míra poškození je regulovaná na 60-70 procent, byla podle mě čistá zábava. Když aspoň trochu pochopíte, jak to funguje, pak víte, proč tak reagujete,“ nešetří kritikou pilot BMW v rozhovoru pro portál Motorsport.com.