Nováček na startovním roštu Pietro Fittipaldi v debutovém závodě na Hockenheimringu hájící barvy zákaznického týmu Audi, WRT, předvedl poměrně solidní výkon. V sobotu získal svůj první bod za desáté místo a v neděli dojel na patnácté pozici.
Kromě toho je brazilský závodník také aktivní ve Formuli 1, ve které je testovacím pilotem americké stáje Haas. Podle něj je řízení vozu DTM mnohem náročnější než řízení monopostu formule 1: „V DTM musí jezdec více pracovat, což je úmyslem. Nemáte k dispozici žádné senzory na volantu jako v případě Formule 1. V DTM je potřeba, aby měl člověk dobrý cit.“
Zejména práce s pneumatikami dělá největší rozdíly mezi výkony jednotlivých jezdců. „Když nemáte zkušenosti s pneumatikami nebo autem, musíte se to naučit. Musíte získat cit pro to, kdy se dostanou pneumatiky do správného okna, kdy fungují a kdy se opotřebovávají. Je to obrovská výzva. Coby jezdec to máte rádi, protože musíte více myslet. Je to zajímavé,“ popisuje dvaadvacetiletý rodák z Miami. „Také jezdecký styl je zcela odlišný. Proto nemůžete DTM s Formulí 1 porovnávat. Vůz formule 1 je koneckonců monopost.“
Vnuk pilota Formule 1 Emesona Fittipaldiho přirovnává německý šampionát cestovních vozů k zámořské závodní sérii NASCAR: „Je to trochu jako dříve v NASCAR, kde nebyla k dispozici telemetrie, která pilotovi při jízdě pomáhá. Rychlejší a zkušenější pilot je v porovnání s mladým nováčkem samozřejmě ve výhodě, protože když na určité trati jezdíte už 10 nebo 15 let a nemáte k dispozici žádnou telemetrii, která vám řekne, kde ztrácíte, nebo jak daleko jede váš soupeř, pak se to projeví.“
Fittipaldi na závěr připomíná, že zkušenosti sice pomáhají, ale musíte být také rychlý. Nicméně přiznává, že „auto je těžké řídit, ale baví mě to.“