Na okruhu de la Sarthe se hned několikrát objevil na trati safety car kvůli hustému dešti. K největšímu přerušení došlo v noci, kdy se za zpomalovacím vozem kroužilo přes čtyři hodiny. S nevyzpytatelnými podmínkami si nejlépe poradila posádka Ferrari AF Corse #50 s Miguelem Molinou za volantem. Italové tak obhájili loňské historické vítězství.
Nabušené startovní pole přineslo parádní start s neuvěřitelnými souboji. Po čtyřech odjetých hodinách se dostal do čela BMW #46 třídy LMGT3 tým WRT s Maximem Martinem, Ahmadem Al Harthyem a Valentinem Rossim za volantem. Zatímco Alpine A424 nevydrželo nápor tamní trati a po 75 kolech se ocitl v plamenech. Ferdinand Habsburg tak musel odstoupit z 16. místa a byl prvním odstoupivším z třídy Hypercaru.
O 27 kol později skončil závod pro trio Driese Vanthoora, Raffaelle Marciella a Marca Wittmanna. Když byl za volantem BMW M Hybrid V8 Vanthoor, tak jej sestřelilo Ferrari Roberta Kubici v zatáčce Hunaudieres.
Přestože měl Rossi nakročeno ke skvělému výsledku a parádnímu debutu, tak všechny naděje uhasly ve 109. kole po chybě Al Harthye za Dunlop Bridge.
Nebylo by to Le Mans, kdyby nepršelo. Právě hustý déšť krátce před čtvrtou hodinou ranní neutralizoval závod a jezdci kroužili dalších téměř pět hodin za zpomalovacím vozem. V 8:20 byl závod restartován.
Tři hodiny před koncem se odporoučel i Cadillac posádky okolo Rengera van der Zandeho.
Ani ve Francii se Sheldonu van der Lindemu nedařilo. Stejně jako na Nürburgringu, tak i v Le Mans ho vyřadila nehoda. Tentokrát to však byla jeho chyba. Jeho bratr Kelvin dělící se o Lexus stáje Akkodis ASP Team skončil sedmý.
Přestože jeden vůz týmu WRT nedojel, tak se bude slavit. Jelikož posádka #31 s Augustem Farfusem získala trofej za druhé místo mezi LMGT3. Na pódiu ho doplnil Dennis Olsen ve Fordu.
Fantastický výkon předvedly „Železné dámy“, které obsadili páté místo. Za volantem fordu Mustang se střídala Rahel Frey se Sarah Boy a Michelle Gatting. Právě Švýcarka zaznamenala z této trojice nejrychlejší kolo, které bylo o dvě vteřiny rychlejší než nejlepší čas zbývajících dvou závodnic.
Hypercar
Pořadí | Číslo | Tým | Vůz | Jezdec |
---|---|---|---|---|
1. | 50 | Ferrari AF Corse | Ferrari 499P | Miguel Molina |
11. | 94 | Peugeot TotalEnergies | Peugeot 9X8 | Paul di Resta Loic Duval |
10. | 63 | Lamborghini Iron Lynx | Lamborghini SC63 | Mirko Bortolotti Edoardo Mortara |
12. | 93 | Peugeot TotalEnergies | Peugeot 9X8 | Nico Müller |
15. | 311 | Action Express Racing | Cadillac V-Series R | Jack Aitken |
47. | 20 | BMW M Team WRT | BMW M Hybrid V8 | Sheldon van der Linde Robin Frijns René Rast |
DNF | 35 | Alpine Endurance Team | Alpine A424 | Ferdinand Habsburg |
DNF | 3 | Cadillac Racing | Cadillac V-Series R | Renger van der Zande |
DNF | 15 | BMW M Team WRT | BMW M Hybrid V8 | Dries Vanthoor Raffaele Marciello Marco Wittmann |
LMGT3
Pořadí | Číslo | Tým | Vůz | Jezdec |
---|---|---|---|---|
2. | 31 | Team WRT | BMW M4 GT3 | Augusto Farfus |
3. | 88 | Proton Competition | Ford Mustang GT3 | Dennis Olsen |
7. | 78 | Akkodis ASP Team | Lexus RC F GT3 | Kelvin van der Linde |
11. | 82 | TF Sport | Corvette Z06 GT3.R | Daniel Juncadella |
DNF | 46 | Team WRT | BMW M4 GT3 | Maxime Martin |
Kompletní výsledky
Pořadí | Číslo | Tým | Vůz | Jezdec |
---|---|---|---|---|
1. | 50 | Ferrari AF Corse | Ferrari 499P | Miguel Molina |
11. | 94 | Peugeot TotalEnergies | Peugeot 9X8 | Paul di Resta Loic Duval |
10. | 63 | Lamborghini Iron Lynx | Lamborghini SC63 | Mirko Bortolotti Edoardo Mortara |
12. | 93 | Peugeot TotalEnergies | Peugeot 9X8 | Nico Müller |
15. | 311 | Action Express Racing | Cadillac V-Series R | Jack Aitken |
47. | 20 | BMW M Team WRT | BMW M Hybrid V8 | Sheldon van der Linde Robin Frijns René Rast |
DNF | 35 | Alpine Endurance Team | Alpine A424 | Ferdinand Habsburg |
DNF | 3 | Cadillac Racing | Cadillac V-Series R | Renger van der Zande |
DNF | 15 | BMW M Team WRT | BMW M Hybrid V8 | Dries Vanthoor Raffaele Marciello Marco Wittmann |