DTM zveřejnilo „kompaktní“ kalendář pro sezonu 2020: Pojede se i ve Spa!

Motorsport se vrací! Poté, co zveřejnila formule 1 kalendář pro sezonu 2020, jej odhalil také německý šampionát cestovních vozů DTM. Premiéra ve Švédsku se sice odkládá a nakonec se bude závodit pouze v Německu, Belgii a Nizozemsku, přesto však na fanoušky čekají nabušené tři měsíce plné akce. Na některých tratích se pojede dokonce dvakrát.

DTM se po 15 letech vrací do Spa

Sezona odstartuje 10. července na městském okruhu v Norimberku, o tři týdny později si odbude svůj comeback po 15 letech ikonická trať Spa-Francorchamps. Poté kolotoč DTM zamíří na Lausitzring, který bude hostit hned dva závody po sobě.

Na začátku září se bude závodit v Assenu. Posléze je na programu opět Německo s dvojitou porcí závodu na Nürburgringu. Ovšem první víkend se pojede na grand prix verzi okruhu, zatímco týden na to se budou muset závodníci vypořádat se zkrácenou verzí. V říjnu se přesune DTM zpět do Zolderu, kde se pojede opět dvakrát po sobě. A velké finále se pak odehraje 8. listopadu tradičně na Hockenheimringu.

DatumZeměOkruhDoprovodná série
10. - 12. července🇩🇪Norisring
1. - 2. srpna🇧🇪Spa-FrancorchampsDTM Trophy
14. - 16. srpna🇩🇪Lausitzring
21 .- 23. srpna🇩🇪LausitzringDTM Trophy
4. - 6. září🇳🇱Assen
11. - 13. září🇩🇪Nürburgring (Grand Prix verze)DTM Trophy
18. - 20. září🇩🇪Nürburgring (zkrácená verze)DTM Trophy
9. - 11. říjen🇧🇪Zolder
16.- 18. říjen🇧🇪ZolderDTM Trophy
6. - 8. listopad🇩🇪HockenheimDTM Trophy

Extrémně kompaktní sezona: 12 týdnů, osm závodů, sedm okruhů, tři země

„Děkujeme našim fanouškům za trpělivost v posledních týdnech, ale o to víc se nyní těšíme z toho, že můžeme prezentovat precizně připravený a velmi rozmanitý kalendář, který slibuje kupu závodění. Je to výsledek tvrdé práce všech zúčastněných za zcela mimořádných podmínek. Celkově se nám podařilo udělat kompaktní kalendář, na který se vyplatilo čekat,“ uvedl šéf šampionátu Gerhard Berger.

„Tento obsáhlý kalendář je pro všechny fanoušky DTM fantastickou zprávou. Děkuji Gerhadru Bergerovi, kompetentním z ITR a závodních tratí, stejně tak ostatním zúčastněným, kteří to umožnili,“ nechal se slyšet šéf Audi Motorsport Dieter Gass. „Pro týmy a jezdce bude tato extrémně kompaktní sezona velmi sportovní. Přesto jsme zkrátka rádi, že to konečně zase začíná. Pro nás u Audi je naším hlavním cílem odjet v naší poslední sezoně co nejvíce závodů. Jsem si jistý, že uvidíme skvělé závodění. Samozřejmě by bylo snové, kdyby se finále v Hockenheimu a možná i další závody před tím jely před diváky. Ale nyní se těšíme na začátek sezony a doufáme ve spektakulární televizní záběry. Náš cíl je jasný: chceme vyhrát co nejvíce závodů, obhájit titul a s fanoušky se rozloučit spoustou skvělých závodů.“

„Představení upraveného kalendáře DTM nás nažhavilo na start sezony o to více. Zaměření na Německo a jeho sousední státy Belgii a Nizozemsko je v souladu se současným požadavkem předejít zbytečně dlouhých cest a přepravních tras. Kromě toho vítám volbu „back-to-back“ závodů na stejných tratích. To rovněž odráží maximální efektivitu a stabilitu plánování. Důležité je také zdůraznit, že chceme závodit jen tehdy, když to dovolí všeobecná situace, koncept bude schválený patřičnými autoritami a bude garantováno zdraví a bezpečnost všech zúčastněných osob,“ řekl šéf BMW Motorsport Jens Marquardt

Kvůli covidu start sezony bez diváků, o propadnutí vstupenek se obávat ale nemusí

Je však jisté, že zpočátku zůstanou tribuny pustoprázdné, a to kvůli koronavirové pandemii. Nicméně diváci o své vstupenky nepřijdou. Namísto nich totiž držitelé obdrží vouchery, které budou platné do konce roku 2021.

Barča Goldmannová:
Related Post