Zandvoort je nedílnou součástí kalendáře německého šampionátu cestovních vozů od roku 2001 a bude jí nejméně další dva roky.
Vozy DTM se budou prohánět po okruhu nedaleko Severního moře do roku 2026, přičemž je ve smlouvě možnost, že se tam bude závodit dokonce až do roku 2028.
Tento rok se jede na Grand Prix okruhu, který je oblíbený jak mezi týmy a jezdci, tak i mezi fanoušky, už podvacáté. “Je to opravdu skvělá trať. Pro mě je to každopádně nejoblíbenější okruh v kalendáři DTM,” přiznal Maro Engel v rozhovoru pro ran.de a označil ho za “malou Nordschleife”. Rovněž zdůrazňuje, že ztrestá každou chybu: “Je to jako horská dráha postavená někde v přírodě. O únikových zónách se nediskutuje. To je něco, co oceňujeme na old school tratích. Na nich potřebujete mít, jak to říká Oliver Kahn?…koule!”
Trať není náočná jen kvůli své charakteristice, ale také kvůli tomu, že je na trati spoustu písku z nedalekých pláží.
“Tamní písek je velmi jemný, sotva ho vidíte,” popisuje Engel. Ideální stopa je během závodu vyčištěná, avšak když “z ní trochu vyjedete, stanete se pasažérem a smýknete se!”
4,259 kilometru dlouhá dráha se vyznačuje zejména tím, že zatáčky Hugenholzboch a Arie Loyndykbocht mají sklon až 32 %.
Šéf ADACU pro motorsport Thomas Voos uvedl: “Těší nás, že budeme mít okruh v Zandvoortu kalendáři DTM ještě aspoň další dva roky. Dík y jedinečné charakteristice přímo u moře je Grand Prix okruh velmi oblíbený jak u fanoušků, tak i jezdců.”