Objevuje se stále více jezdců DTM, kteří tvrdí, že kvalita pilotů v německém šampionátu cestovních vozů je mnohem vyšší než je tomu ve Formuli 1. Stejného názoru jako Wittmann jsou i Glock s Wehrleinem.
Nedávno se Marco Wittmann postaral o bouřlivou diskuzi mezi tábory dvou šampionátů, a sice královny motorismu a DTM. Podle něj je totiž právě „v DTM kvalita jezdců vyšší než v F1“.
„Když se v DTM podíváte na to, kolik jezdců tu jezdí na top úrovni a všichni jsou piloty továrních týmů, tak si myslím, že máme opravdu vysokou úroveň,“ zhodnotil Wittmann, ke kterému se nyní přidávají i Timo Glock a Pascal Wehrlein. Oba dobře ví, jak to ve Formuli 1 chodí, protože tam pár let působili.
Glockovi se nelíbí, že v poslední době je trendem, že týmy ve většině případů angažují závodníky podle toho, aby jim do kasy přiteklo co nejvíce peněz. Naráží hlavně na volbu Williamsu, který k Lance Strollovi přibral Sergeje Sirotkina. Rus totiž přispěl tučnou částkou, mělo to být okolo 15 milionů dolarů.
„Souhlasím s Marcem. Někteří piloti přišli do Formule 1 s pár drobnými. Podíváme-li se například na Williams, tak tam fakta hovoří přesný opak,“ kritizuje Němec rozhodnutí stáje z Grove dát přednost balíku peněz před zkušenostmi, na což pravděpodobně momentálně doplácí: „Mladí kolegové jsou možná rychlí, ale je také důležité vyvíjet auto správným směrem. Chybí jim však zkušenosti.“
Je přesvědčený, že někteří mladíci vyhráli juniorské série, protože si mohli díky svému budgetu koupit místo v nejlepších týmech.
Své o tom ví Pascal Wehrlein, jehož šanci na úspěch v F1 pravděpodobně pohřbil právě nedostatek financí. Ač byl třiadvacetiletý Němec lepší než jeho týmový kolegové, tak místo v týmu ze středu pole ani z čela nedostal.
Po šokujícím odchodu Nica Rosberga z Formule 1 bylo s tímto volným místem skloňováno právě Wehrleinovo jméno, ale Mercedes jej neangažoval kvůli nedostatku zkušeností. Tak vzal místo u Sauberu, ve kterém zajezdil týmového kolegu Marcuse Ericssona do země. To mu však přišlo vniveč, neboť kvůli nedostatku financí musel místo přenechat Charlesu Leclercovi a jelikož v ostatních týmech už bylo plno, tak se vrátil do DTM.
„Ve Formuli 1 je problémem to, že spousta pilotů musí bojovat s platícími jezdci. Všichni dokážou odjet rychle jedno kolo, ale je toho mnohem víc. Někteří jezdci ve středu pole nebo daleko vzadu si mohou svůj kokpit koupit,“ stěžuje si Wehrlein.
Ve Formuli 1 je nemožné, aby o titul bojovalo všech 22 jezdců, zatímco v DTM je to prakticky na denním pořádku. Ovšem v potaz se musí brát také fakt, že v královské třídě jsou výkonnostní rozdíly způsobené hlavně nevyváženým rozpočtem jednotlivých týmů. Proto je logické, že ten kdo má k dispozici minimální zdroje, se bude pohybovat na chvostu a na body se dostane jen v případě, že někdo odpadne. V DTM je situace opačná, což podotýká také Glock: „Každý, kdo tady nastoupí, má šanci bojovat o titul. Úroveň jezdců je opravdu vysoká.“
36 letý závodník přišel z Formule do DTM v roce 2013 napumpovaný sebevědomím s domněním, že tam všechny zadupe do země. Ale ohromě mýlil. Jeho začátky v cesťácích byly možná o to náročnější.
„Tehdy jsem to zažil na vlastní kůži. Do DTM jsem přišel s vysokým sebevědomím a říkal si: V TOP 10 nebo TOP 5 by to jít mělo,“ vzpomíná na těžké začátky Glock. „A potom jsem nečekaně vypadl v první části kvalifikace. Myslíte si, že jste udělali všechno správně a že to bylo mega kolo. Ale inženýr vám řekne: ‚Timo, 17. místo‘. A v tom okamžiku nad tím začnete přemýšlet.“
Podobně se spálila také další esa a legendy F1 jako „létající Fin“ Mika Häkkinen, Jean Alesi a Ralf Schumacher.
A jaký názor na to má René Rast? „Říká se, že je Formule 1 královnou motorismu. Ale pokud oba (Wehrlein a Glock, pozn. red.) říkají, že je DTM z hlediska řidičských dovedností na vyšší úrovni, tak DTM musí být nejvyšší (třídou), která existuje,“ zkonstatoval úřadující šampion a překvapení loňské sezony.
Nicméně, Glock zase nechce nijak hanit hvězdám jako je Vettel, Hamilton či Alonso a ani nechce, aby jej někdo špatně pochopil, tak vše uvádí na pravou míru: „Vettel v Bahrajnu dokázal, proč se stal čtyřnásobným mistrem světa. Nejlepší desítka pilotů jezdí na opravdu vysoké úrovni. Ale vše co následuje po nich, o tom pochybuji….“