Otázka budoucnosti německého šampionátu cestovních vozů je prozatím ve hvězdách. Do této prekérní situace se dostala poté, co Mercedes oznámil, že se po letošní sezóně z DTM stáhne. Dokonce vznikla jedna zajímavá spekulace, a sice, že by se mohli ‚cesťáky‘ objevit v rámci GP Německa vozů F1.
Tyto zvěsti však Gerhard Berger, šéf DTM, vehementně vyvrací. Ačkoliv aktuálně jeho šampionát bojuje o přežití, tak v žádném případě nechce dopustit, aby se jeho ‚dítě‘ dostalo do stínu jiné série.
Do kalendáře královny motorsportu se po roční pauze vrací GP Německa. Berger prozradil, že se mu vedení Formule 1 ohledně hostování DTM v rámci Grand Prix víkendu ozvalo, ovšem o oficiální rozhovory se nejednalo. „Oficiální žádost neproběhla. Minulý rok mě šéf Formule 1 Chase Carey požádal o možnost (účasti) DTM v rámci programu Formule 1. Ale já to odmítl: Musím myslet na DTM a nechci z něj udělat ‚program v pozadí‘. DTM je vždy hlavním dějstvím a nesmí být menší, než je,“ zdůrazňuje bývalý pilot F1 v rozhovoru pro Auto Bild Motorsport.
DTM má každý rok bohatý doprovodný program. Letos se kromě TT Cupu, jenž se bude nově jezdit pod Abtovým vedením, objeví nová série: Seyffarth Audi R8 LMS Cup. Tento pohár má na starosti otec závodního pilota GT Jana Seyffratha, Rüdriger. I tato série by mohla být příslibem skvělé podívané, neboť na start nastoupí 20 aut GT4.