DTM 2017: Další výrazné změny v pravidlech

Tento týden nás čeká první závodní víkend. Vedení DTM  finalizovalo poslední změny v pravidlech, která celkově  letos prošla velkými změnami.  O dalších změnách se dočtete zde

Rádiová komunikace
Vedení DTM chce více protlačit do popředí více sportu a tak dochází ke změně kolem komunikace týmu s jezdcem přes rádio. Komunikace jako taková je zakázána až na drobné a důležité výjimky. Jezdci smí být pouze oznámeno, kdy může vjet do boxů, kdy a kde vlají žluté vlajky, výjezd SC a některé informace týkající se bezpečnosti pilota. Pilot se tak nedozví jak daleko či kdo je před ním a za ním. Není jasné jestli týmy budou schopni propašovat do této komunikace týmovou režii nebo je tímto pravidlem také zakázaná.

DRS
Kromě konstrukčních změn kolem DRS dochází také k limitování jeho počtu použití a to ještě více než tomu bylo vloni. Jezdec smí DRS použít pouze po dobu 12 kol (celkem 36 aktivací). Jen připomínáme, že díky konstrukčním změnám by mělo být DRS účinnější než předtím.

Kvalifikace
Samotný formát kvalifikace zůstává neměnný. Novinkou je bodové hodnocení. Ten nejrychlejší pilot v kvalifikaci získá navíc 3 body do šampionátu. Druhý nejrychlejší získá body dva a třetí jeden bod. Jedná se o body, které by letos mohli rozhodnout o celém šampionátu.

Restart závodu
Restart závodu si vezme inspiraci ze zámořských sérii. Vozy těsně před restartem najedou do dvouřadu a rozestupy mezi vozy tak budou mnohem těsnější. Cílem je zvýšit počet soubojů hned po restartu.

Váhové penalizace
Pro letošní rok je standardní váha vozu stanovena na 1125 kg. Jednotlivá závaží se budou rozdělovat podle výsledků v kvalifikaci. Každé závaží má po 2,5 kg. Každý vůz může nabrat až 15 kg, ale také shodit až 30 kg. Může tak dojít k rozdílu až 45 km mezi vozy.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*