Aston Martin neprožil zcela optimální zakončení sezony. Zatímco Jake Dennis dojel na osmém místě, další dva aston martiny závod nedokončily. Paul di Resta musel dostavit svůj vůz již v zaváděcím kole a Daniel Juncadella odjel pouze půlku prvního kola, než mu jeho Vantage vzplál.
„Viděli jsme, jak najednou klesá tlak oleje. Tento olej musel způsobit oheň. Není tu toho příliš na vysvětlování. Je to samozřejmě škoda, když vidíte hořící auto,“ smutní šéf týmu Florian Kamelger v rozhovoru pro portál Motorsport-Total.com. Nicméně je rád, že se Juncadella stihl z auta dostat dřív, než jej zahalily plameny: „Venku byl rychle.“
28letý Španěl však již na startu věděl, že s jeho autem není něco v pořádku, neboť slyšel „podivné zvuky“. „Bylo to zvláštní. Před startem jsem slyšel podivný zvuk, pak jsem nastartoval a dokázal předjet čtyři auta,“ popisuje Juncadella. Posléze se mu však zdálo, že je všechno v pořádku. Nicméně o chvíli později pro něj závod skončil: „Před brzdným bodem zase vydával motor podivné zvuky, pak jsem viděl trochu kouře. Posléze motor z bezpečnostních důvodů zhasl.“
Stejný problém už v Assenu
Ovšem na voze aston martinu se tato závada neobjevila poprvé. V závodu v Nizozemsku rovněž odstoupil z toho samého důvodu. „Už se nám to jednou stalo v Assenu, v prvním závodě,“ připomíná Juncadella.
„Tam taky pršelo a po startu ve druhé zatáčce jsem motor vypnul. V Assenu jsem sice nic neslyšel, bylo to však stejné.“ Tehdy byla na vině vadná zapalovací svíčka.
Juncadella v Hockenheimu nedokončil ani jeden závod. „Musíme to zanalyzovat. Motor je oblast, na které musíme přes zimu zapracovat. Musíme všechno zanalyzovat, protože příští sezonu potřebujeme vyšší rychlost. Jinak to bude proti Audi a BMW těžké,“ uvědomuje si rodák z Barcelony.
Švýcarský tým letos trápila spolehlivost, kvůli které přišel o mnoho solidních umístění. Aby se mohli soustředit na odstranění potíží, tak vynechají závod na úpatí hory Fudži.
„Paul nám hlásil, že má problém s motorem, který vedl k jeho poškození. Proto musel auto odstavit,“ vysvětluje Kamelger, jenž si je vědom toho, že jízda na limitu je pro ně kamenem úrazu: „Když se snažíte z toho dostat všechno, pak riskujete spolehlivost. To bylo problémem po celý rok.“
Přesto neodjížděl R-Motorsport z Hockenheimu s prázdnou. V sobotu bodoval di Resta, který do cíle dojel sedmý, v neděli zase získal dva body za osmé místo Dennis. Za celou sezonu si ale Aston Martin připsal pouhých 49 bodů.
Thank you, @DTM! We're highly excited about receiving this enormous trophy. It's such an honour to close the season as third best manufacturer! 💪😂 @PaulDiResta #dtm #rmotorsport #dtmhockenheim pic.twitter.com/CbREHn54i4
— R-Motorsport (@R_Motorsport) October 6, 2019