Co stálo za slabými výkony BMW?

© Media DTM

Stáj z Mnichova letos poměrně dost ztrácela na extrémně silné Audi. Ačkoliv Marco Wittmann dokázal pravidelně bojovat na čele s piloty Audi, tak jeho kolegové měli problém s Audi držet krok. Dokazuje to i výsledková listina. Zatímco mistři z Ingolstadtu nasbírali celkem 1132 bodů, Bavorové jich získali téměř o polovinu méně (550).

„Musí být naším cílem jezdit co nejkonstantněji. Ať už v kvalifikacích nebo v závodech, ale to se nám tuhle sezonu nepodařilo,“ zkonstatoval šéf BMW Motorsport Jens Marquardt, jehož svěřenci stáli celkem 14krát na stupních vítězů, z toho pouze šestkrát triumfovali. „I tady prozkoumáváme, co to způsobilo.“

Průměrná ztráta na Audi činila většinou okolo vteřiny. Přesto se jim podařilo získat i tři poleposition, a to díky Philippovi Engovi, Brunu Spenglerovi a Sheldonu van der Lindemu.

Byl zakopaný pes v nastavení nebo v častých změnách na voze?

Nabízí se hned dvě možnosti, proč se piloti BMW letošní sezonou protrápili. Podle Marqaurdta mohly výkonnostní propad způsobit neustálé změny na voze, které ovšem byly nutné kvůli odstranění potíží se spolehlivostí. „Musíme zjistit, jestli jsme prováděli příliš změn, a proto to bylo pro jezdce náročné, neboť se balík neustále měnil. Nebo to vězelo v tom, že bylo pro piloty obtížné najít to nejlepší nastavení.“

Na začátku sezony se vedlo nejlépe Engovi, nicméně posléze se karty otočily a lídrem BMW se stal Marco Wittmann. Marquardt je přesvědčený, že právě i výkony devětadvacetiletého rodáka z Fürthu mohli být příčinou horších výsledků jeho kolegů: „Když máte jezdce, který je stejně jako Marco vpředu častěji než ostatní, pak to může vést k tomu, že to ostatní jezdce rozhodí namísto toho, aby se soustředili na sebe. Na konci však mluvíme o týmu – tedy o jezdcích a inženýrech -, kteří se snaží z toho dostat to nejlepší. Vzhlíží k němu a chtějí vědět, jak to dělá. Musíte předejít tomu, aby to jezdce nerozptylovalo od jejich práce.“

„Marco-Paket“ nelze okopírovat

Němec má svůj osobitý styl, který není jednoduché převzít, na což naráží i Marquardt: „Balík, který využívá Marco, je speciální „Marco-Paket“, co se nastavení týče. Jezdci a inženýři musí spolupracovat, aby našli jedinečný setup pro Tima (Glock) nebo Philippa. . Neměli byste se tolik zaobírat tím, co dělají ostatní.“

Ostatní piloti mají přístup k veškerým datům svých kolegů, ale i tato skutečnost může být spíše na škodu. „S veškerou transparentností, kterou máme, musíme říct: Neberte si nastavení, které u určitého jezdce funguje a nepoužívejte jej u jiného, neboť  to ve většině případů fungovat nebude,“ zdůrazňuje 52letý Němec, jehož slova přinesl portál Motorsport.com. Důvodem je, že každý pilot má svůj vlastní jízdní styl, tudíž je logické, že jedno nastavení nemůže vyhovovat všem.

„Nejsme ve vytrvalostních závodech, kde jsou auta beztak sdílená a vy musíte najít nejlepší kompromis v nastavení. Místo toho se jedná o sprint, a vy se musíte ujistit, že to pro svého jezdce nastavíte optimálně.“

Barča Goldmannová:
Related Post