Bude letošní ročník poslední sezonou DTM? Audi zvažuje odchod!

Pro letošní sezonu bylo DTM po odchodu Aston Martinu na poslední chvíli zachráněno díky nově příchozímu soukromému týmu, jenž zaštiťuje BMW, ART Grand Prix Racing. Velkou mírou tomu dopomohl také nováček na startovním roštu Robert Kubica, který do týmu přinesl nemalou finanční injekci skrze jeho sponzora, polskou petrochemickou společnost Orlen.

Ovšem budoucnost německého šampionátu cestovních vozů je opět na spadnutí, protože nyní hrozí odchodem úřadující šampioni z Audi. A důvodů ke stáhnutí se mají hned několik:

Důvod #1: Jistý podíl na odchodu by mohl být fakt, že se značce z Igolstadtu nevyplatí investovat do programu v upadajícím seriálu a zároveň financovat svůj program ve formuli E.

Důvod #2: Do karet stáhnutí se z DTM hraje také prohlášení šéfa koncernu Volkswagen Herberta Diesse z loňského listopadu, podle kterého se koncern bude zaměřovat zejména na elektromobilitu a plánuje omezit aktivity v závodních seriálech, kde se využívá spalovací motor.

Důvod #3: Od 1. dubna vystřídá Brama Schota na postu šéfa Markus Duesmann, který se stane zároveň členem představenstva. Bývalý zaměstnanec BMW, jenž měl na starosti vývoj motorů, je velkým příznivcem mistrovství elektrických monopostů.

Důvod #4: Rovněž ohrožuje setrvání Audi také odchod Hanse-Joachima Rothenspielera (k 1. červenci), který měl v Audi Sport GmbH na starosti vývoj.

„Nebudeme vířit vody.“

Nicméně konkrétní vyjádření ohledně jejich budoucnosti neznáme. V oficiálním prohlášení tvrdí, že „naše programy v motorsportu pro nadcházející sezonu byly na podzim odhlasovány.“

„Jak je známo, v roce 2020 to bude formule E a DTM. Momentálně u nás nepadlo žádné rozhodnutí. Stejně jako v minulosti ani teď nebudeme vířit vody, budeme pouze oznamovat naše rozhodnutí. To ale bude ještě trvat,“ mlží.

Nebylo by to však poprvé, co by DTM zaniklo. V roce 1996 se jela poslední sezona před tím, než nastala čtyřletá pauza.

Audi se vrátilo s velkým comebackem DTM v roce 2000 se soukromým týmem Abt, o čtyři roky později pak získali statut továrního týmu. Audi je jedinou automobilkou, která se zúčastnila všech 20 ročníků od znovuzaložení, přičemž loňská sezona byla tou nejúspěšnější v historii – ovládli jak Pohár jezdců (René Rast), Pohár týmů (Rosberg) a získali titul i mezi automobilkami.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*