Z pole position startoval domácí Gary Paffett, kterého doplnil další domácí jezdec Paul di Resta. Ještě před startem panovali obavy z možného deště.
Po startu se ujmul vedení Paul di Resta, který jel těsně vedle Paffetta až do třetí zatáčky, která byla na jeho strany a Paffetta, tak s jistotou překonal. V prvním kole došlo ke kontaktu mezi Auerem, Frijnsem a Farfusem. Auer prudce uhnul a vyvezl, tak Frijnse směr bariéra. Už se zdálo ,že to pro Nizozemce znamená konec. Ovšem ten se dokázal vrátit na trať a v závodě pokračovat. Hůře na tom byl Farfus, kterému Auer urval výraznou část předku. Na trať byl okamžitě vyslán Safety Car. Vzhledem k tomu, že žádný odtah nebyl nutný, tak závod v plné rychlosti pokračoval již od čtvrtého kola.
Po restartu si di Resta udržel s přehledem vedení v závodě. Rast byl mimo trať vytlačen Greenem, který obdržel varování od komisařů. Na voze Farfuse bylo vidět výrazné poškození, ale i tak se Brazilec rozhodl pokračovat. Pomalejší jízdou dokázal rychle rozdělit pole na dvě části. Nikdo ovšem nemohl očekávat, že by závod dokončil. V pátém kole do boxů zajel Wehrlein, Wittmann, Duval, Mueller a Spengler. Tradičně jsme byli svědky brzkých zastávek, které tentokrát lehce oddálil výjezd zpomalovacího vozu. I tak to bylo překvapením, když ve vzduchu vysela hrozba deště.
Komisaři se incident z prvního kola rozhodli prošetřit až po závodě s účastí všech stran. Wehrlein byl dalším pilotem s varováním za vytlačení. V 10. kole si di Resta vytvořil drobný náskok před Paffettem. Když ve 13. kole do boxů zajel Mortara, tak došlo k problémům na kole a Ital se propadl až na předposlední místo. Jako poslední kroužil Farfus, kterého se mechanici během zastávky snažili zpevnit lepící páskou. Kolem 25. kole začínalo být jasné, že Paffett nepoužívá DRS. U jeho jména svítilo 10, ale Brit přitom za svým týmovým kolegou jel jen 0,6 sekundy.
Ve 30. kole jako poslední do boxů Green, který nejspíše po celou dobu čekal na možný déšť. Po pomalejší zastávce vyjel v blízkosti Wittmanna, který jel na 5. místě. Mezi oběma piloti došlo k souboji. Green ovšem vytlačil Wittmanna mimo trať. Jelikož šlo již o druhé varování za stejný prohřešek, tak následovala penalizace průjezd boxy. Pro Brita šlo o jasný konec závodu, když se propadl až na poslední příčku. V tu chvíli již ze závodu odstoupil Farfus, který ztrácel na vedoucí dvojici dvě kola.
Mezitím Rast výrazně stáhl dvojici před sebou. Paffett mohl být v tu chvíli rád, že šetřil po celou dobu závodu DRS. Na di Restu po celý závod ztrácel stabilních 0,6 sec a mohl tak k obraně DRS používat. Rast nedokázal domácího závodníka překonat a pozice se do konce závodu již neměnili. Posledním předjetím závodu bylo Wittmannovo překonání Rockenfellera.
Sezóna pokračuje za dva týdny závody na Italském Misanu. Připomínáme, že se jedná o noční závod se startem v pozdních 22:30.