Již před dvěma lety se začalo mluvit o možném přejmenování šampionátu DTM. Mělo se jednat o název, který by měl globální kredit a nebyl by směřován pouze na německé publikum. Vedení DTM si rovněž od změny slibovala nárůst zájmu neněmeckých automobilek.
Plán byl takový, že nové jméno by měl šampionát získat již pro sezonu 2020, nicméně k tomu nedojde. Podle šéfa DTM Gerharda Bergera by byla změna unáhlená a mohla by mít spíše opačný efekt. „Musíme být mezinárodní. Ale: Máme německé fanoušky, které tento název milují,“ uvědomuje si bývalý pilot formule 1.
Není vůbec jednoduché přijít s nějakým vhodným názvem. Při navrhování neberou ohled jenom na příznivce mistrovství, nýbrž také na fakt, aby daný název byl použitelný z právního hlediska. „Vycházím z toho, že když budu mít něco na stole, u čeho budu vědět, že s tím německý fanoušek bude moci žít. Předtím bych se nedovážil. Doposud takový název nemáme.“
Ačkoliv je to dva roky od prvního oznámení tohoto záměru, tak by se podle Bergera jednalo o zbrklý krok: „2020 by to byl výkřik do prázdna. Necítil jsem se na tak rychlou změnu.“