Odchod R-Motorsportu, jenž závodil s vozy Aston Martin, udělal vedení DTM pořádnou čáru přes rozpočet, neboť oznámení přišlo pouhé tři měsíce před začátkem nové sezony. Momentální počet startujících je alarmující – pouhých 15 aut!
Šéf šampionátu Gerhard Berger však rozhodnutí švýcarského týmu chápe, neboť vozy britské luxusní značky zkrátka nebyly konkurenceschopné.
„Upřímně, Aston Martin nemohl bojovat o pódia – což byla vada na kráse. Aston byl skvělý,“ řekl Berger, kterého zarazilo, že oznámení o stáhnutí se z DTM přišlo tak pozdě. „Ale na napínavost to nebude mít žádný dopad.“
„Aston byl v náročné finanční situaci a museli snižovat rozpočet. Chápu to.“
Rakušan zároveň zdůrazňuje, že problémy se netýkají jen DTM, nýbrž motorsportu jako takového. „Protivítr přichází z více směrů: Čísla prodaných aut klesají, zatímco téma životního prostředí každým dnem sílí.“
Také DTM jde pochopitelně ekologii naproti, jelikož budout od roku 2022 nasazeny hybridní motory, které budou využívat syntetická paliva.
„A pak tu ještě máme odvětví marketingu, který skze elektrickou pohonnou jednotku našel nový nástroj, čímž se nachází ve středobodě. Ačkoliv z velké části jsem si vědom toho, že elektroauta ve své aktuální formě neporazí hybridní spalovací motory.“
Berger dále zdůrazňuje, že je formule E skvělou komunikační platfomou, kterou však neakceptují příznivci spalovacích motorů. Podle něj „to nemá se závody nic společného, je to pomalé a technologie je pochybná, jestliže čistý sport umožňuje dieselový generátor. Ale je jasné, že tam trend směřuje. Svět se shodl na tom, že budoucnost musí být elektrická.“