Berger: DTM je pro automobilky jednou z nejlepších platforem

© ran.de

Mercedes na konci sezony 2018 oznámil odchod z německého šampionátu cestovních vozů, což bylo ze strany stáje ze Stuttgartu podpásovka na vedení DTM, které muselo narychlo najít náhradu. Nakonec volné místo obsadil Aston Martin, ačkoliv bylo jasné, že jejich forma nebude ideální, jelikož jim příliš času na přípravu nezbývalo.

Šéf DTM Gerhard Berger se pozastavuje nad tím, kam vyprchal zájem německých automobilek o účast v mistrovství: „Kde je německý automobilový průmysl – samozřejmě mimo BMW a Audi? DTM je po formuli 1 a NASCAR pro automobilky tou nejlepší a největší platformou.“

Zejména pak v Německu se DTM těší vysoké sledovanosti. Podle Bergera sedí každý druhý víkend u svých obrazovek okolo půldruhého milionu diváků a živě si závody užívá mezi 25 000 až 50 000 fanoušky. „Máme skvělý trend, co se týká dosahu, ať už u fanoušků na trati nebo u televize.“

Motorsport musí být šetrný k životnímu prostředí

Naskýtá se však otázka, jak docílit ještě většího počtu automobilek na startu. V současnosti svět motorismu doplácí především na fakt, že se velké množství automobilek zaměřuje na vývoj a výrobu elektromobilů.

„Oblíbenost sportu probíhá vždy ve vlnách. Navíc z pohledu automobilek dochází k tomu, že jsou momentálně konfrontováni s množstvím dalších výzev, tudíž je motorsport vedlejším tématem. Podle mě je to znepokojující,“ zkonstatoval bývalý pilot formule 1, jehož slova cituje portál ran.de.

„Rozhodně jsem pro to, abychom si všichni přemýšleli o životním prostředí a každý byl vyzván, aby k tomu přispěl.“

Existuje zlatá střední cesta? „Musí být střední cesta mezi kompletním zřeknutím se a zodpovědným vypořádáním se s problémem. S tímto tématem dnes automobilky bojují, a proto nezbývá na závodění tolik času a nasazení jako dříve.“

Barča Goldmannová:
Related Post