Posledních pár sezón jsem byli svědky odlišných vah, které se určovali podle výsledků. Dali by se označit i jako váhové penalizace. Každý rok se systém měnil, protože nikomu nevyhovoval. V počátcích se váha měnila až po celém víkendu a to jen mírně, takže pak docházelo k víkendům, kdy jednotlivé značky ovládli všechno. Poslední varianta byla upravovaná podle kvalifikací a to poměrně rozsáhlým výpočtem. I tak docházelo k velkému rozptylu. Audi poslední závodní víkend na Nürburgringu bylo těžší o více jak 10 kg než BMW.
Celý systém byl tak kontroverzní. Promotér, držitel práv ITR i automobilky, tak domluvili okamžité zrušení. Předposlední závodní víkend na Red Bull Ringu budou vozy stejně těžké. Na tento systém si stěžovali jak automobilky, tak fanoušci. A právě fanoušci měli být podle ITR hlavním činitelem.
DTM čekají letos již jen dva závodní víkendy, tedy čtyři závody. Šampionát je v této fázi opravdu těsný. Top 10 dělí jen 39 bodů. Celkem jich je možno získat až 112 bodů. Zajímavé je, že Ekström vede šampionát,ale ještě letos nevyhrál ani závod ani nestál na pole position.