Mercedes nečekaně v průběhu sezony 2017 oznámil, že se po skončení následujícího ročníku z šampionátu stáhne, na což doplatil také Lucas Auer, který přišel o sedačku a pro rok 2019 žádnou jinou nenašel.
V roce 2019 zamířil do Japonska, kde závodil jakožto junior Red Bullu v Super Formuli. Kromě toho se také snažil nasbírat potřebný počet bodů na zisk superlicence, což se mu nepodařilo.
„Spoustu věcí probíhalo v Japonsku jinak, odlišná perspektiva mi bude chybět. Každý den jsem se naučil něco nového,“ vzpomíná rakouský závodník, jehož slova cituje portál speedweek.com. Ohromila jej zejména struktura koloběhu šampionátu: „Občas to musíte udělat, namísto unáhlených závěrů, jak se někdy stává v Evropě.“
Obává se o svojí budoucnost?
Auer patří ke skupině jezdců, kteří jsou otevřeni novým výzvám. Letos zkusí štěstí opět v DTM, avšak tentokrát pod BMW. Momentálně je však kvůli náhlému odchodu Audi budoucnost mistrovství nejasná. Jak se k celé situaci staví? „Ve sportu jste závislý na vašich výsledcích. Musíte vždy podávat výkony a pak se pokračuje dál.“
„Samozřejmě, že se koukáte do budoucnosti, ale já se koukám do budoucnosti s BMW. Máme dobrý balík pro obě strany. Nad čím přemýšlím ohledně své budoucnosti: Co můžu udělat s BMW?“
„Výkon auta je ohromující.“
Přestože není v DTM žádným zelenáčem, přeci jen je pro něj jedna věc nová. Ještě totiž nemá zkušenosti ve vozech s čtyřválcovými turbomobory.
„Byl jsem z toho trochu vyvalený,“ popsal své pocity po prvních metrech v M4 Turbo. „Celkově je výkon mnohem vyšší. Turbodmychadlo už necítíte. Ze zatáčky vyletíte, opravdu se něco děje. Bylo to neuvěřitelné. Citlivost při brzdění, podřazování. Cítíte váhu a její rozložení.“
Další novinkou pro něj bylo „magické“ tlačítko „Push to Pas“, které přidá vozu 60 koňských sil. „Neustále jsem ho používal. Vůbec jsem bez něj nejezdil,“ zavtipkoval synovec šéfa DTM Gerharda Bergera.
Zpozoroval nějaké rozdíly mezi Mercedesem a BMW? „Jedná se zhruba o stejný průběh. Mnoho věcí je podobných a některé jsou odlišné. Všeobecně jsou všechny automobilky v DTM na brutálně vysoké úrovni. Jiná jsou například jednání: Kde se zachází více do detailů, kde méně, kde je jezdec více zapojený? Co se týká nastavení a tak, to je stejné. Co na konci potřebuje jezdec, to se nemění.“
„Je potřeba trochu času. Uvidíme, jak dlouho to bude trvat, než tomu přijdu na chuť a navážu na předchozí úspěchy.“