Aston Martin se nezúčastní závodu ve Fudži

Na konci listopadu se bude konat na okruhu na úpatí hory Fudži závod, který bude jakousi zkouškou před velkou premiérou chystanou na příští rok. Budou totiž poměřovat síly vozy DTM a vozy japonské série Super GT. Zatímco společného podniku na Hockenheimringu se Aston Martin zúčastní, tak následující měření sil vynechají.

„Jsem smutný, že nepřijedou. Ale na druhou stranu je důležité, že od příštího roku budeme mít od začátku tři výrobce, kteří budou moci bojovat o titul. Teď jsou o téměř šest desetin pomalejší a v tomto případě je každá desetina znát,“ uvedl šéf německého šampionátu cestovních vozů Gerhard Berger.

Cílem vstupu luxusní britské značky do DTM bylo především udělat ze seriálu mezinárodní soutěž, což  potvrzuje jak šéf R-Motorsport Florian Kamelger, tak i výkonný ředitel Aston Martinu Andy Palmer.

Tuto sezonu Aston Martin pochopitelně trpí coby debutant „nováčkovskými nemocemi“, potýkají se s četnými technickými problémy a chybí jim rychlost. „Z důvodů přípravy na sezonu 2020 jsme se rozhodli nenastoupit,“ vysvětluje absenci v Japonsku Kamelger v rozhovoru pro portál speedweek.com. „Chceme se 100procentně soustředit na novou sezonu a udělat všechno správně.“

Neúčast Aston Martinu tak hází na celý šampionát poměrně špatné světlo. Jens Marquardt, šéf divize pro motorsport BMW, částečně krok konkurentů z Velké Británie chápe: „Každý musí nalézt svou vlastní cestu. Je to škoda, bylo by to velmi důležité.“

Nicméně sám Kamleger také není s absencí úplně spokojen, neboť jim to může uškodit. Zejména proto, že onen podnik by mohli využít k otestování vozu. „Opravdu lituji, že jsme to museli odříci. Chápu, že je to vnímáno kriticky, já sám to tak vidím. Ale řekněme to takto: Sice nebudu na svatbě, ale doufám, že to manželství vydrží věčně. Vycházím z toho, že budeme v tomto manželství hrát rozhodující a dlouhodobou roli.“

„Ano, bylo by to sice dobré na přípravu,“ připustil Kamleger. Zároveň však zdůrazňuje, že by se jim to nevyplatilo: „Ale je to relativně velké narušení, kdybychom na konci listopadu, kdy probíhají přípravy v plném proudu, poslali polovinu týmu, vybavení a vozy do Japonska.“

Berger má pro Aston Martin pochopení, jelikož je mu jasné, že se chtějí v příští sezoně přiblížit konkurenci. A to se Britům podaří pouze v případě, když svá auta ‚potuní‘: „Jedno je jisté: Je jedno, co v motorsportu děláte – výkon stojí na prvním místě. Jestliže nemáte výkon, pak je to ta nejhorší reklama. Z tohoto hlediska je chápu.“

 

 

Barča Goldmannová:
Related Post