ADAC GT Masters – Ohlédnutí za úvodem sezóny

Foto: ADAC GT Masters

Série ADAC GT Masters pravidelně závodí již od roku 2007. Střídají se zde různí jezdci, kteří závodili, či závodí například v sérii DTM nebo WEC.

Letošní sezóna ADAC GT Masters byla stejně jako loni zahájena na okruhu Oschersleben. Poleposition do prvního závodu získala posádka nováčků týmu Phoenix racing Max Hofer a Philip Ellis. Hofer, který startoval z poleposition udržel své nervy na uzdě, když během svého stintu držel za zády o mnoho zkušenějšího Mirka Bortolottiho z týmu GRT Grasser. Rozdíl mezi Hoferem a Bortolottim nebyl během celé jízdy delší než 0,8 vteřiny. Na souboji se nic nezměnilo ani během pit stopů. Kolega Ellis udržel Lamborghini za sebou, i když rozdíl v cíli byl pouhé 0,2 vteřiny. Bohužel po závodě byly všechny vozy Lamborghini vyloučeny pro porušení technických pravidel. Kelvin a Sheldon van der Linde byli nakonec klasifikováni na druhé pozici a na třetí pozici byl zapsán Mikkel Jensen a dvojnásobný šampion DTM Timo Scheider, pro kterého to byla premiéra v ADAC GT Masters.

Druhý závod na Oscherslebenu už ale Lamborghini nikdo překonat nedokázal. Lamborghini obsadilo první řadu na startu a zkušený Christian Engelhart si držel vedení před týmovým kolegou Andreou Caldarellim. Během zastávek v boxech se vedení nezměnilo, ovšem ve 23 kole převzal na trati vedení Bortolloti z druhé pozice. Oba vozy Lamborghini se drželi těsně za sebou až do konce závodu. Kvůli nehodě Kima Schramma musel na trať safety car, ale ani ten neměl na konečný výsledek vliv. Po náročném závodě získala třetí místo posádka Dominik Schwager a Luca Ludwig s vozem Ferrari, pro které to byl premiérový víkend.

Po víkendu na Oscherslebenu následoval pro nás domácí závod v Mostě. Závod v Mostě byl premiérový pro šampionát ADAC GT Masters, kromě GT zde závodili například i vozy TCR Germany, kde jsme měli Českého zástupce Petra Fulína.

Pro první závod v Mostě získal pole position Jeffrey Schmidt. Byl to první zisk pole position v jeho kariéře a nenechal si ho sebrat. Ovšem po startu nastala dost hektická situace, kdy se v první zatáčce najednou srazilo osm vozů. Dominik Schwager a Florian Spengler museli své vozy odstavit, ostatní s poškozením pokračovali. Během zastávek v boxech předal Schmidt svůj vůz do rukou zkušeného jezdce Stefana Mückeho, který vůz dovezl bezpečně do cíle na prvním místě. Pro posádku Schmidt/Mücke to byla první výhra v ADAC GT Masters. Na druhé pozici dokončila posádka Corvette Kirchhöfer a Keilwitz. Třetí pozice patřila jezdcům Renauer a Jaminet, pro které to znamenalo nejen první pódium, ale i celkové vedení v šampionátu.

Druhý závod v Mostě bylo ovšem všechno jinak. Pole position, nejrychlejší kolo závodu a vítězství si bezpečně zajistila posádka Maximilian Götz a Markus Pommer. Pro Götze to byla první výhra od Lausitzringu 2014. Kirchhöfer a Keilwitz dokončili na druhé pozici stejně jako v prvním závodě. Třetí pozice patřila taktéž jezdcům Renauer a Jaminet, jelikož posádka Dontje a Buhk byli penalizováni poté, co nesplnili minimální délku pro zastávku v boxech.

V prvních čtyřech závodech jsme měli čtyři různé vítěze, nechme se překvapit, jak se sezóna bude vyvíjet dál. Šampiónem se může stát kdokoliv.

Další dva závody nás čekají na Rakouském RedBull Ringu o víkendu 8.6.-10.6.

 

 

DTMNews.cz:
Related Post