Abt se loučí po 25 letech s Audi aneb když se partnerství „z nouze“ stalo nejúspěšnějším a nejdelším v historii motorsportu

Úspěšné spojenectví německé automobilky Audi a tuningové firmy sídlící v Kemptenu velkým finálem v Hockenheimu po 25 letech skončilo. Abt bude příští rok startovat s vozy Lamborghini a bez log energetického giganta Red Bullu.

Spolupráce mezi Audi a Abtem začala v květnu 2000. Od té doby odjeli 333 závodů, vyhráli pět titulů jak mezi jezdci, tak i mezi týmy, 78krát triumfovali a 92 pole positions.

„V Audi Sport jsme hrdí na to, že jsme mohli s ABT Sportsline slavit tolik úspěchů. Během této doby jsme společně vyrostli a napsali velký kus historie motorsportu s mnoha nezapomenutelnými úspěchy. Také po lidské stránce bylo toto období legendární. Děkuji Hansi-Jürgenovi Abtovi, generálnímu řediteli skupiny ABT, generálnímu řediteli ABT Sportsline Thomasi Biermaierovi, šéfovi sportovního marketingu Harrymu Unflathovi, řediteli ABT pro motorsport Martinu Tomczykovi a mnoha dalším pilným rukám z Kemptenu, kteří tuto éru umožnili,“ uvedl ředitel společnosti Audi Sport GmbH Rolf Michl v oficiálním prohlášení.

Již po dvou letech od vstupu Audi-ABT do německého šampionátu cestovních vozů vyhrál Lauren Aiello se žlutým vozem soukromého týmu první titul a tým mezi konstruktéry skončil druhý. Pro sezónu 2004 se Audi vrátilo coby tovární stáj a okamžitě sklízeli úspěchy.

Téhož roku se ve voze Audi A4  stala mistrem světa švédská legenda Matthias Ekström. Ikona DTM přidala ještě jeden titul, a to v ročníku 2007. Následující dva roky Audi a ABT zkompletovali legendární hatrrick mezi konstruktéry a týmy, což se nikdy před tím nikomu nepodařilo. Vítězné tažení podtrhl Timo Schneider, který získal dva poháry v řadě (2008 a 2009).

Exkluzivně: Mattias Ekström je rád, že za něj rozhodlo Audi (+DE)

 

Ve staré éře, kdy byla v platnosti pravidla „Klasse 1“ získali celkem pět titulů. Avšak od roku 2021 již platí regule pro GT3, tak kombo Audi-ABT s Audi R8 LMS skončilo nejlépe na druhém místě v sezóně 2021 a letos. V této fázi si připsali dvanáct vítězství. Kromě DTM byli úspěšní také v ADAC GT Masters, kde vyhráli titul v roce 2009 a triumfovali v legendárním vytrvalostním závodě 24 hodin na Nürburgringu.

„Poté, co se naše angažmá zrodilo z nouze s koncem šampionátu supersportů, se z toho stalo jedno z nejúspěšnějších a nejdelších partnerství v historii motorsportu. To také formovalo ABT Sportsline coby firmu. ABT a Audi, zkrátka k sobě patřili 25 let,“ shrnul Hans-Jürgen Abt.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*