V období karantén a sociální izolace se DTM.com rozhodlo připravit žebříček deseti nejlepších aut historie.
Jsou nejrychlejší auta ta nejlepší ? Ne vždy…
Měříme dobrá závodní auta je podle jejich výsledků. Ale příliš často je hodnotíme emocemi. I přes to že jde o jezdící rám kovu a uhlíkových vláken, nejlepší závodní auta jsou živá – komunikují s námi a to je těžké vysvětlit.
Jaký je tedy žebříček deseti nejlepších aut podle DTM ? Není to pouhé porovnání vítězství, pole a nejrychlejších kol, je to cesta, kterou jsme žili, kterou jsem závodili a kterou si pamatujeme.
10. BMW M4 (F82) (2014-)
S 27 vítězstvími v závodě od debutu v roce 2014 je bavorská M4 nejúspěšnějším vozem DTM v moderní éře. M4 bojovala proti Audi a Mercedes, Marco Wittmann s ní získal dva tituly v roce 2014 a 2016.
9. Audi RS 5 DTM (2013-)
Nejúspěšnější vůz posledních let. V rukách Rasta má jedinečné tituly z atmosférické éry (2017) a z moderní turbo éry (2019). Po loňském roce je to auto co musíte porazit, aby jste vyhráli. Jaké bude jeho letošní pokračování ?
8. Mercedes-AMG C63 DTM (2012 – 2018)
Je tu mnoho ikonických vozů DTM od trojcípé hvězdy- S tituly pro Wehrleina (2015) a Paffetta (2018) a s vítěstvím ve 30 závodech od roku 2012 do 2018 je C63 DTM jedním z nejúspěšnějších Mercedesů.
7. Abt-Audi TT-R (2000-2003)
Vstup Audi do DTM byl soukromím pokusem. Tým Abt postavil pro sezónu 2000 vůz DTM z ikonického vozu Audi TT. S prodlouženým rozvorem šlo o vítězné auto. V roce 2002 s ním získal titul Laurent Aiello.
6. Audi V8 quattro (1990-1992)
Po úspěchu v USA, Audi vstoupilo do DTM v roce 1990 s masivní V8 quattro. Na první pohled to není úplně závodní auto, ale i přes to bylo úspěšné. Hned v první sezóně získal titul Hans-Joachim Stuck a o rok později Frank Biela.
5. Ford Mustand (1991 – 1994)
Heavy metal z Motown skvělým doplňkem první éry DTM. Kampaň vedená soukromníky jako jsou bratři Rushovi, Jürgen Feucht a svalnatý Ford Mustang.
4. Opel Calibra V6 4×4 (konec roku 1993 – 1996)
S obrovskou základnou fanoušků, Opel značně zvedl popularitu DTM v 90. letech, s elegantní Calibrou coupé, které byla nejúspěšnějším vozem značky v DTM. ITC titul Manuela Reuterse v roce 1996 bylo jen třešničkou. Mnoho lidí si ovšem bude pamatovat vítěství Stucka v Helsinkách.
3. Alfa Romeo 155 V6 (1993 – 1996)
Mistrovské dílo – nejenom plný italské vášně, ale také italské technologie. 155 byla uměleckým počinem v každé kategorii. V DTM sbírala okamžitě úspěch. Titul v první sezóně a pravidelná vítězství až do roku 1996.
2. Ford Sierra Turbo (1985 – 1989)
Symbolický vůz první turbo éry DTM. Bojoval proti raným mercedesům 190 a BMW M3. Klaus Ludwig s ním získal svůj první titul v roce 1988. Sierra byl všudypřítomná jak na silnicích, tak na trati.
1.BMW M3 (E30) (1987 – 1993)
Nejúspěšnější vůz kategorie Group A a jeden z nejúspěšnějších cestovních vozů. Světový šampion, evropský šampion, DTM a dokonce vítězství v rally série WRC. V mnoha podobách, rozhodně cestovní vůz, který vymezoval ty ostatní.
A jaký je podle vás nejlepší vůz DTM ?