Wittmann a Habsburg vysvětlují, proč je přestup z formule do cestovních vozů obtížný

© Media DTM

Robert Kubica po nevydařeném comebacku s týmem Williams ve formuli 1 letos zkusí štěstí v německém šampionátu cestovních vozů, přičemž usedne za volant vozu BMW.

Momentálně se účastní předsezónních testů na Nürburgringu. Během prvních dvou dnů se pohyboval na chvostu startovního pole. Ovšem má to své důvody, jak přibližuje Marco Wittmann: “Buďto přijdete z formule 1 nebo nižších formulových sérií. Myslím si, že druhá varianta je snazší. Formule 3 se od auta DTM tolik neliší, alespoň co se týká jízdní dynamiky.”

Wittmann mluví ze své vlastní zkušenosti, neboť právě on přišel z evropské odnože formule 3. Ve třech odjetých sezonách se stal dvakrát vice mistrem. Největším rozdílem je podle jeho slov především to, že z vozu DTM není vidět na přední nápravu.

“Ve formuli sedíte uprostřed vozu a vidíte přední kola. A to ve voze DTM nevidíte. Sedíte nalevo a přední kola nevidíte.

Dvojnásobný šampion přiznává, že právě tento fakt mu během prvních testů dělal velké problémy, protože neměl představu, v jaké části tratě se nachází. “Myslel jsem si, že jsem na obrubníku, přitom jsem se ho ani nedotkl. Chvíli mi trvalo, než jsem si na to zvykl.”

Stejnou cestou se do DTM dostal také Ferdinand von Habsburg, pro kterého “byla mnohem složitější teplota. Protože během teplejších závodů nemáte v autě neustále čerstvý vzduch. Proto jsem musel svůj trénink úplně změnit, abych neztrácel koncentraci.”

Při prvních metrech na trati se pral zejména s tím, že při brzdění neviděl na přední kola: “Tak je těžší odhadnout, jak zrovna brzdíte. Jinak vidíte, jestli se (kola) brzy zablokují. To je první věc na zvyknutí si, neboť to musíte pocítit skrze brzdu. A to je složitější.”

Ještě horší je to při dešti, kdy je výhled z vozu přímo “katastrofální”.

“Protože kolo se rychle zablokuje. A často ani nevíte, zda se zablokovalo a ani to necítíte. Pak zatočíte a auto nezatočí. Musíte si na to zvyknout.”

Auto se neustále vyvíjí

Dalším rozdílem je, že závod od závodu je auto vyvíjeno. “Každý víkend jsme měli update softwaru. To znamená, že vždycky nastoupíte a nevíte, jak se bude chovat,” vysvětluje Habsburg.

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*


*