Sezóna 2019 je pro ně tou první…

© DTM Media

Nová sezóna je již za dveřmi. Všechny testovací kilometry nových motorů jsou již za námi a vozy již homologovány pro nové závody. Jako každá sezóna i tato přináší několik nováčků.

Tím největším nováčkem je samozřejmě nové uskupení Aston Martin – R-Motorsport. Aston Martin potvrdil svůj vstup teprve na podzim. Až tehdy u R-Motorsport začali naplno pracovat a to v době, kdy Audi i BMW odjely první testovací kilometry. Nové vozy pomáhají připravovat u týmu HWA, který ještě do loňské sezóny zajišťoval běh Mercedesu v DTM. Podle původních plánů měl totiž do DTM společně s R-Motorsport a HWA vstoupit Red Bull s motory Honda. Výrobce energetických nápojů ovšem z plánu vycouval. DTM tak bylo zachráněno vstupem britské automobilky. Jaké výkony budou vozy Vantage podávat v závodech zatím nevíme. U týmu ovšem doufají v další testování a vývoj během sezóny, který ovšem musí schválit u Audi i BMW vzhledem již k proběhlé homologaci.

Vedle R-Motorsport tu máme dalšího né tak běžného nováčka. Jde o soukromý tým s vozy Audi WRT (W Racing Team). Jedná se o plně soukromý tým, který má od Audi zajištěny vozy tovární specifikace. Tým ovšem podle všeho není v ideální finanční situaci. Na jeho vozech nejsou žádný větší sponzoři a i s potvrzením pilotů čekali do poslední chvíle.  Zase musíme být rádi, že Audi bylo schopné soukromý tým zajistit. BMW muselo přiznat nemožnost zajistit soukromý tým, který by měl finance na provoz.

Úplně prvním potvrzeným nováčkem byl Sheldon van der Linde. Tohoto nováčka si vybralo BMW jako náhradu za Augusta Farfuse. Teprve 19letý Jihoafričan přichází jako vícemistr ADAC GT z loňské sezóny. V této sérii závodil po boku svého staršího bratra Kevina, který i nadále v ADAC GT pokračuje. Zajímavostí může být, že Sheldon absolvoval loňské testy mladých závodníků DTM i celý šampionát ADAC GT s Audi. Nakonec zakotvil v Mnichově.  BMW se podle všeho snaží o stejný úspěch jaký mělo s Erikssonem. Další zajímavostí je, že Van der Linde nikdy nezávodil ve formulovém šampionátu. Z motokár přešel do jihoafrického Polo Cupu a VW Cupu. V roce 2016 šel do Evropy, kde závodil v TT Cupu a nakonec v ADAC GT. Sheldon bude závodit s číslem 31 na Shell BMW M4 Turbo DTM.

Další nováčky potvrzovali u Aston Martin.  Tam se rozhodli jít cestou polovina zkušenosti a polovina nováčci. První potvrzený nováček byl Jake Dennis. 22letý Brit má s R-Motorsport i Aston Martin zkušenost již z loňské sezóny Blancpain GT. Dennis má za sebou dva roky ve vozech GT. Do té doby závodil vždy v šampionátech formulových vozů. Nejvýše závodil v GP3, kde v roce 2016 skončil čtvrtý celkově.  Mezi jeho největší úspěchy patří titul Formule Renault 2.0 NEC v roce 2012 a třetí místo ve FIA Formula 3 European z roku 2015. Jake Dennis bude závodit s číslem 76.

Druhý nováček u Aston Martin může být známý i lidem pohybujícím se kompletně mimo motorsport. Rakušan Ferdinand Habsburg je pravnuk posledního rakouského císaře, ale také českého krále Karla I. a teoreticky přímý následník. Rakousko ovšem všechny šlechtické tituly v roce 1919 zrušilo a jde tak jen o genealogicky významnou informaci. Ferdinand začal na motokárách závodit až ve 14 letech. I tak během tří let získal několik titulů na území Rakouska a v centrální Evropě. V letech 2014 – 2018 závodil ve formulích. Mezi jeho největší úspěchy patří druhé místo celkově v Euroformula Open z roku 2016 a třetí místo z Spanish Formula 3 téhož roku. Ve své závodnické kariéře absolvoval pouhé dva závody s GT vozy v šampionátu International GT Open. Vloni závodil ve FIA Formule 3 European, kdy skončil celkově 13. s jedním druhým místem. Ferdinand Habsburg bude závodit s číslem 62.

Jako poslední své piloty potvrdilo Audi či WRT. Prvním potvrzeným pilotem byl během prezentace týmu pro rok 2019 další Jihoafričan Jonathan Aberdein. 21 let starý Jonathan nemá za sebou žádnou rozsáhlou kariéru. Po třech letech na motokárách přesedlal do německé Formule 4.  Nejlépe byl v roce 2017  devátý. Největší úspěch slavil na přelomu 2016/17, kdy vyhrál šampionát F4 v Saudské Arábii. Vloni závodil ve FIA Formula 3 European, kde skončil celkově 12., a získal celkem tři třetí místa. Na svém černočerveném voze poveze číslo 27.

Poslední volná sedačka u WRT byla potvrzena jen několik týdnů před startem sezóny. Pietro Fittipaldi, vnuk legendárního Emersona Fittipaldiho, byl nejdříve ohlášen jako pilot, který odjede polovinu testovacího času společně s Aberdeinem. Právě během testů ovšem belgický tým potvrdil Brazilce na pozici pilota pro sezónu 2019. Brazilec svou kariéru začínal v sérii NASCAR Whelen All-American Series, kde si nevedl špatně, když za dva roky získal pět vítězství.  V roce 2013 se Brazilec přesunul do Evropy, přesněji do Velké Británie. Tam absolvoval Formuli 4 a Protype Formule Renault. V letech 2016 – 2017 závodil ve skomírající sérii Formula V8 3.5. V roce 2017 dosáhl v  této sérii na celkové prvenství s českým týmem Lotus. Pro loňský rok byl potvrzen v sérii Indy Car, kde měl odjet během sezóny celkem sedm závodů. Vedle toho také závodil v sérii WEC v kategorii LMP1. Už první závod byl ovšem kritický. Během 6h závodu ve Spa měl havárii, kdy si zlomil obě dvě nohy. Do vozu LMP1 se již nevrátil, ale ve voze Indy Car seděl již po dvou měsících. I tak přišel o dva závody, které měl podepsané. Letos ho jako testovacího pilota potvrdil tým Formule 1 Haas. V DTM bude závodit s číslem 21 na žlutozelenočerném voze.

 

 

 

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*


*