Red Bull po 16ti letech opouští DTM, rovněž odchází BWT

© Barbora Goldmannová, DTMNews.cz

Proč odchází ze scény DTM dlouholetý sponzor Red Bull, s jehož lakováním jsme vídali na startu dlouhých 15 let nejedno auto? Ale nejen společnost rakouského energetického giganta se s DTM loučí. Letos budeme ochuzeni také o “Růžového Partnera”.

Poprvé od roku 2002 se neobjeví na startovním roštu jediné auto s logem rudého býka. Důvodem je odchod legendy tohoto šampionátu, švédského závodníka Mattiase Ekströma, jenž s tímto zbarvením po celou svoji kariéru závodil. Nicméně kromě “Ekiho” sponzoroval Red Bull i pilota konkurentů Audi, a sice Marca Wittmanna z BMW v letech 2016-2017.

Bez “Ekiho” už to nemělo smysl

Ovšem díky odchodu dvojnásobného mistra světa z let 2004 a 2007 přišel Wittmann, potažmo skupina z Mnichova, o podporu z Rakouska. “Byl to smluvní závazek s Ekströmem, který probíhal několik let,” vysvětluje stažení poradce Red Bullu Helmut Marko v rozhovoru pro Motorsport-Total.com.

Podle jeho slov se žádný jezdec, který by mohl jít v Ekströmových šlépějích, nevnucoval ohledně navázání spolupráce. A co se týká rozvázání spolupráce s BMW, tak v tomto případě by z toho ani jedna strana neprofitovala.

74-letý rodák ze Štýrského Hradce poukazuje na to, že jezdci DTM nejsou příliš známí a ne všude je lidé poznají. Ovšem Ekström byl výjimkou, neboť si nebral servítky a řekl, co mu na srdci leželo, což se stává u pilotů jen zřídka. Právě proto je efektivita reklamy pilotů poměrně nízká.

“Nechci žádného pilota DTM urazit, ale na ulici je nikdo nepozná,” tvrdí Marko.

Toto je však spíše chybou výrobců, nikoliv samotných jezdců. Automobilky totiž zaměřují reklamu hlavně na sebe, zatímco pro fanoušky je důležitější spíše závodník.

“Možná je to také chyba výrobců, že tolik kladou důraz na politiku značky, ačkoliv jako hrdiny chtějí diváci vidět piloty. Až potom přijde produkt,” kritizuje Marko nepříliš dobře zvolenou strategii automobilek.

Vloni převzal otěže nad šampionátem Gerhard Berger, který se snaží DTM ještě více zatraktivnit, do čehož vkládá naděje i poradce Red Bullu. Podle Marka by se potenciál zpeněžení mohl navýšit.

“Úkolem Gerharda Bergera je nyní dosáhnout opět situace, ve které budou piloti opět známí,” dodal.

Startovní rošt DTM bez “Růžového pantera”, ten oživí Formuli 2

Kromě výrobce energetických drinků se sídlem ve Fuchtlu am See opouští DTM také další sponzor, rakouská firma BWT. Poprvé se v této sérii objevili v roce 2015, kdy započali spolupráci s Mercedesem. V barvách BWT závodili do loňské sezony synovec Gerharda Bergera Lucas Auer a Edoardo Mortara. Toto lakování si vysloužilo trefnou přezdívku “Růžový Panter”.

“Přehodnotili jsme naše angažmá v motorsportu. Po skončení smlouvy s Mercedesem dne 31. prosince 2017 se budeme nyní plně zaměřovat na Formuli 1 a její podpůrný program, stojí v oficiálním prohlášení společnosti BWT.

Co to znamená? Kromě Formule 1, kde s jeho lakováním nastupuje tým Force India, nově vstoupí i do Formule 2. Tato spolupráce vznikla prostřednictvím sponzoringu Maxmilliana Günthera, jehož BWT sponzoruje. Růžově zbarvené budou rovněž oba vozy stáje Waltera Lechnera v Porsche Supercupu. Jak Formule 2, tak i Porsche Supercup jsou rámcovým programem královny motorismu.

“BWT se rozhodlo pro jiné aktivity v odvětví sportu. Více jak tři roky jsme měli spolu velmi dobré vztahy. Podle mě jsme byli dokonce těmi, kteří přivedli BWT do motorsportu. Není mezi námi zlá krev. Je to normální, když chce člověk po nějaké době zkusit něco jiného – to se musí respektovat,” řekl Ulrich Fritz, šéf stáje Mercedes.

Zda se někdy ještě BWT a Red Bull v roli sponzorů do DTM vrátí, je otázkou. Kokpit po Mattiasi Ekströmovi převezme nováček Robin Frijns, ovšem jaké zbarvení jeho auto bude mít, se ještě neví. Nejsou zatím známá ani data prezentací nových designů na vozech Audi a Mercedesu. Nicméně do začátku sezony zbývá ještě více jak měsíc. Poprvé se motory vozů DTM rozezvučí 4. května na Hockenheimringu.

Kalendář DTM 2018

DatumZeměOkruh
4. - 6. května🇩🇪Hockenheimring
18. - 20. května🇩🇪Lausitzring
1. - 3. června🇧🇬Hungaroring
22. - 24. června🇩🇪Norisring
13. - 15. července 🇳🇱Zantvoort
11. - 12. srpna🇬🇧Brands Hatch
24. - 26. srpna🇮🇹Misano
7. - 9. září🇩🇪Nürburgring
21. - 23. září🇦🇹Red Bull Ring
12. - 14. října🇩🇪Hockenheimring

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*


*