Příchod Aston Martinu je “důležitým signálem pro budoucnost DTM”

© Media DTM

Volné místo vzniklé odchodem Mercedesu ze scény příští rok zaplní britská automobilka Aston Martin. “Spoustě z nás zachránil život,” radují se v paddocku.

Mercedes se rozhodl přijmout novou výzvu v podobě Formule E, avšak na úkor účasti v DTM. Právě jejich krok dostalo vedení šampionátu do nezáviděníhodné situace a dlouhou dobu nebylo jasné, zda se podaří sérii zachránit.

Marko a Horner pomohli ke vstupu Aston Martinu do DTM

Na nového dodavatele všichni čekali jak na spásu. A ta přišla v podobě výrobce luxusních aut, Aston Martinu. Budou to však přebrandované vozy Mercedesu, přičemž budou spolupracovat s HWA a R-Motorsport. Zajímavý krok vzhledem k tomu, že ve Formuli 1 je Aston Martin rivalem německé stáje.

Na projektu dokonce spolupracoval také šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner a poradce Helmut Marko. “Sešel jsem se s Christianem Hornerem a zeptal se ho, s kým spolupracuje na projektu Valkyrie,” prozradil šéf DTM Gerhard Berger. “Řekl, že mám jít za Andreasem (Baenzigerem, spolumajitel R-Motorsport – pozn. redakce) a Florianem Kamelgerem (šéf týmu R-Motorsport – pozn. redakce). Takže jsem je před šesti měsíci kontaktoval a začali jsme to probírat.”

Kamleger k tomu dodal: “Helmut nám pomáhal s probíhajícími jednáními a seznámil nás. A proto jsme se poprvé s Gerhardem setkali v Grazu. Pomohl dát věci do chodu. Je to společný počin s HWA (které vedlo tovární tým Mercedesu od jeho vstupu do DTM v roce 2000) a Mercedes velmi pomohl během prvních jednání, za což jsme opravdu vděční.”

Aston Martin všichni nadšeně vítají

“Srdečně Tě vítáme, Aston Martine. Váš vstup je pro DTM a jeho fanoušky fantastickou zprávou. Je to více než důležitý signál pro budoucnost série, který nám – a možná také dalším konstruktérům – dá jistotu v plánování pro další roky,” uvedl šéf BMW pro motorsport Jens Marquardt.

Nicméně, není jisté, zda bude Aston Martin na startu už při úvodním podniku sezony 2019 na Hockenheimringu.

“Přál bych si to. Když nastoupí, budou konkurenceschopní,” věří šéf Audi Dieter Gass, podle kterého je vstup Britů do šampionátu “zvolen opravdu dobře. Věřím, že lepší chvíle pro to ani nemohla být. Týká se to na  jedné straně finanční investice, což je důležité. Je to ale také možnost být od začátku konkurenceschopný.”

Dá se předpokládat, že díky spolupráci s HWA nebude Aston Martin výkonnostně zaostávat. Ba naopak. “Nebudou startovat odněkud zezadu, nýbrž téměř na stejné úrovni. Bude to už od začátku velmi zajímavé. Očekávám, že budou už od začátku na opravdu vysoké úrovni,” předpovídá Marquardt.

Z příchodu nového rivala je nadšený také pilot BMW Timo Glock, podle kterého “je to mega”. “Je dobré, že nenastane přechodný rok. Samozřejmě, že bude první rok pro Aston Martin náročný, ale věřím, že s know-how, se kterým přijdou, se rychle přidají. Proto se na to velmi těším a jsem napnutý. “

Šampionát už přežil jen se dvěma konstruktéry

“Pro sérii je to velmi důležité. Myslím si, že spoustě z nás zachránil život,” připomíná krajan nováčků Jamie Green, který zažil DTM v časech, kdy proti sobě nastupovali pouze Audi a Mercedes. “Sice jsem tu byl už tehdy, když tu byli jen dva konstruktéři, a přesto to bylo zdravé. Ale nikoliv tolik, jako v předchozích třech čtyřech letech. Přesto však série přežila a závodění bylo dobré. Každopádně je lepší mít tři konstruktéry.”

Po 22 letech další neněmecký konstruktér na scéně

Debut dalšího neněmeckého konstruktéra však se bude odvíjet od průběhu vývojových prací a testů. Mike Rockenfeller zdůrazňuje, že nováčci rozhodně nebudou chtít být jen do počtu: “Nepřijdou jen kvůli tomu, aby se zúčastnili. Budou chtít vyhrávat. Je úžasné mít na palubě takovou značku, jakou je Aston Martin. Je jen pozitivní a všechny to jen popožene. Mnoho věcí se změní a příští rok budeme mít v poli spoustu aut. Aspoň se to tak jeví, a to je cool. Uvidíme, s kolika auty přijdou a kdo je bude řídit. Budou novou značkou v paddocku, a to je dobré.”

Pilot Audi Loic Duval je rovněž rád, že se startovní rošt rozšíří o další značku. Především z pohledu dalšího vývoje šampionátu je to pozitivní krok.

“Jsem šťastný, protože zcela upřímně: V budoucnosti by to bylo těžké, kdyby nepřišli. Je to dobré pro sérii a německý motorsport, protože potřebujeme třetího výrobce. Už je to dlouho, co byl v poli neněmecký výrobce.”

Je to už neuvěřitelných dvaadvacet let, co se DTM zúčastnila automobilka se sídlem za německými hranicemi. Posledním takovým konstruktérem byla Alfa Romeo. Italové v šampionátu závodili v letech 1984-1987 a 1993-1996, přičemž se v roce 1993 stali šampiony. Od té doby soupisku tvořili výhradně němečtí výrobci.

Kromě Aston Martinu bude startovní rošt obohacen rovněž o zákaznické týmy. WRT již potvrdilo nasazení vozů Audi a BMW jedná s potenciálními týmy. Podle šéfa DTM Gerharda Bergera je kombinace továrních a zákaznických týmů důležitá vzhledem k dlouhodobému úspěchu německého šampionátu: “Z dlouhodobého hlediska to musíme rozšířit. Dobré týmy s podporou výrobců, výrobce a týmy – mix všeho.”

 

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*


*