Moscow Raceway: Neděle v režii Wittmanna

Motorsports: DTM race Moskau 2016, #11 Marco Wittmann (GER, BMW Team RMG, BMW M4 DTM)

Neděle na rozdíl od soboty byla suchá. Přicházeli zprávy o možném dešti během závody, který nakonec nepřišel. Teplota vzduchu se vyšplhala na 21.5 °C. Trať měla jen o 4° více.

Z pole position startoval Wittmann před Blomqvistem. V další řadě pak stál sobotní vítěz Wickens se Spenglerem. Z boxů byl po havárii nucen odstartovat Martin.

Po startu si Wittmann udržel vedení před Blomqvistem a Wickensem. Zatímco Wittmann ujížděl, tak Blomqvist se snažil co nejvíce zdržet Wickense za sebou. Nejlepší Audi mezitím jelo až na 12. místě. Za na 10. místě jedoucím Da Costou se začínal tvořit vláček jezdců. V 7. kole již měl Wittmann náskok přes 4 sekundy před Blomqvistem, který i nadále za sebou držel Wickense. V 10. kole Muller pustil Greena před sebe, kterého pak pustil i Ekström. V 11. kole Mortara překonal Da Costu a hned v kole následujícím se o to pokoušel Green. Ten manévr nezvládl a Da Costa již opouštěl trať. Kolize ho stála propad na 21. místo. Green obdržel penalizaci průjezd boxy za způsobení kolize.

Ve 14. kole byl Wittmann první, kdo zamířil do boxů. Po tom co Green absolvoval průjezd boxy propadl se na poslední místo. V 15. kole si Wickens začal stěžovat na vibrace, které mu jdou do volantu. V poslední zatáčce kolidoval Mortara a Götz. Němec si z tohoto souboje odnesl penalizaci 5 sekund. V 15. kole Green absolvoval povinnou zastávku v boxech, při které nedodržel rychlostní limit boxech a odnesl si tak další penalizaci průjezd boxy. V 20. kole zajel do boxu i Wickens. Jeho mechanici, bohužel měli problémy s přezouváním a a Wickens tak absolvoval zastávku 5.3 sekund dlouhou zastávku. Di Resta jen o pár kol později měl zastávku rychlou 2,3 sekundy! PO tom co i Blomqvist zajel do boxů se vedení v závodě ujal Spengler s Farfusem. Ve 27. kole Wickens oznámil týmu, že vůz je téměř neříditelný. Ve 28. kole zajel i Spengler, který se vrátil jen těsně za Wickense. Když i Farfus zajel do boxů vrátil se před Glocka. Martin obdržel penalizaci průjezd boxy za nedodržení rychlosti v boxech. Wickens vzhledem ke svým problémům zdržoval celý zbytek pole. Potom co ho Spengler překonal mohl v klidu jet pro 3. místo. Ve 30. kole byl rozdíl mezi 4. a 11. jen minimální. Ve 32. kole došlo ke kolizi mezi Glockem a Di Restou. Glock byl nucen odstoupit ze závodu a nad prvním sektorem zavláli žluté vlajka, které přešli ve slow zone. Ve 33. kole Farfus překonal Wickense a dostal se tak na 4. místo. Prvním závodníkem bez DRS byl Tomczyk na 22. místě. Ve 25, kole byla slow zone deaktivovaná. Di Resta obdržel za kolizi s Glockem průjezd boxy a propadl se až na 20. místo. Di Resta by měl být ještě po závodě vyšetřován za nedodržování slow zone. Od doby co Farfus překonal Wickense jel za ním Juncadella, který se snažil držel Mortaru co nejdále od Kanaďana. Juncadella těsně před koncem přišel o DRS. Juncadella byl předjet Mortarou a Mullerem. Mortara tak začal bojovat s Wickensem, který to nakonec udržel jen o tisíciny.
Wittmann s Blomqvistem si po celou dobu jeli poklidný závod. BMW získalo 1-2-3-4 stejně jako Mercedes v sobotu.

Po závodě obdržel Di Resta penalizaci 30 sec za nedodržení slow zone a propadl se tak na 23., tedy poslední místo.

Další závod je na programu za necelé 3 týdny na Nurburgringu.

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*


*