Misano: V bláznivé sobotní tmě vítězí di Resta

© DTM Media

Sobota se v Itálii nesla ve znamení historicky prvního nočního závod DTM. Po dešti, který se strhl během k kvalifikace, jezdci startovali na mokrých pneumatikách.

Po startu si di Resta málem neudržel vedení, když Paffett s Mortarou měli lepší start. Po několika zatáčkách byl Skot již pevně ve vedení závodu. Kdo měl ještě před startem smůlu byl Green. Brit měl ještě v boxech problém se zobrazovacím displejem a mechanici tak museli na jeho voze ještě pracovat.  Místo na roštu, tak stál v boxech a po zahřívacím kole startoval z posledního místa.

Vzhledem k dešti trať přišla o všechno pogumování i grip. Byli jsme svědky toho jak vozy po trati klouzali. Již po startu jsme mohli vidět mnoho soubojů. Wittmann s Rockenfellerem si několikrát prohodili pozice. Pak ovšem Rocky chyboval a propadl se tak jak za Wittmanna, tak za Muellera a Frijnse, kteří jeli za dvojicí.

Ve 3. kole do boxů již pro suché pneumatiky zajel Duval a Eng. O kolo později Mortara, Glock, Ericksson, Green a Wittmann. Posledně jmenovaný před zastávkou nejspíše postihl defekt po tom co se roztočil na trati. Podle všeho s ním tým nepočítal a Němec se tak propadl na konec pole.

Jak první piloti začali zajíždět nové pneumatiky, tak bylo jasně vidět o kolik jsou rychlejší. Vedoucí di Resta i Paffet, tak byli nuceni okamžitě zastavit, aby neztratili závod. Di Resta se ne trať vrátil před něj pohodlně, ale Paffett vyjel hned u dvojice Eng a Mortara. Dříve stavějící dvojice měla již zahřáté pneumatiky. Trio  se moc nepohodlo a došlo tak ke kontaktu. Nejhůře dopadl Paffett, kterému se kontaktem zlomilo řízení. Mortara i Eng mohli pokračovat. Ital ovšem s nalomeným spliterem. Na trať byl samozřejmě vyslán Safety Car. Celé pole v tu chvíli vedl Farfus, který byl ovšem bez zastávky. Pilotům se ovšem zastávky během Safety Car nepočítají do těch povinných. Na to doplatil Zanardi, když poprvé stavěl během této fáze, takže pak musel stavět ještě jednou. Není ovšem jasné jestli ho nepostihl poprvé defekt.

Ve 13. kole došlo na restart závodu. Pomyslného vedení se dokázal ujmout Eng, když překonal di Restu. Zelená fáze nevydržela dlouho. Okamžitě po restartu došlo k několika kolizím a Safety Car tak mohl opět na trať. V boxech vůz odstavil Rest po kontaktu s Greenem. I Brit byl ze závodu nucen odstoupit. V tom stejném kole zůstal na trati stát Auer, který kolidoval s Erikssonem. Švéd nakonec obdržel penalizaci průjezd boxy, který ho srazil na konec pole. Ve stejném kolo na trati zůstal stát i Spengler. Během pár kol jsme tak přišli celkem o pět aut.

Po restartu di Resta bojoval s  Engem. Ten si na chvíli dokázal vytvořit dobrý náskok, když byl na kolo až o sekundu rychlejší. Ve 25. kole začal najednou zpomalovat. Nejdříve ho překonal di Resta, který v tu chvíli ujal i vedení v závodě. Mezi Engem a Duvalem došlo ve 27. kole ke kontaktu. Tentokrát naštěstí létaly jen karbonové kusy.  Jediný bez boxů v tu chvíli byl Juncadella, který tam nakonec ani nedojel. Španěl na trati zpomalil a ani nesvítil. Svůj vůz nakonec odstavil. Jelikož už do konce zbývalo jen pár kol, tak jeho vůz již nebyl odtažen.  Těsně před koncem se na druhém místě jedoucího Mortaru dotáhl Frijns. Pilot Audi měl rychlost a v posledním kole Mortaru překonal. Frijns si dojel pro své první pódium v DTM.

Jelikož Paffett závod nedokončil a di Resta si dojel pro vítězství, tak se souboj o titul vyrovnal. Di Resta před nedělním závodem ztrácí pouhý bod.

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*


*