Jak BMW upravilo vůz pro Zanardiho ?

© BMW AG

Alex Zanardi v roce 2001 přišel během závodu CART na Lausitzringu o obě nohy. Tento hendikep ho ovšem neomezil, tak aby přestal závodit. 51 let starý Ital již několik let je úzce spojen s BMW. To se rozhodlo, že Itala posadí jako hostujícího pilota během závodu v italském Misanu. BMW se během testů na italském okruhu Vallelunga pochlubilo tím, jak upravilo vůz .

Ital bude mít brzdový systém upravený kompletně na pravou ruku. V jiných vozech měl brzdový pedál připevněný k protéze, ale BMW věří, že tento systém bude snazší k ovládání.  Pilot DTM musí na pedál vyvinout tlak 100 – 120 kg. Zanardi bude muset vyvinout v porovnání pouhých 70 kg, ale za to rukou.  Pedály byly z vozu kompletně odstraněny.

Parkovací brzdu bude možné zapnout tlačítkem na volantu, ale také páčkou na brzdovém systému.

Pádla pro řazení jsou umístěny na brzdové páce, aby bylo možné podřazovat během brždění, ale i na volantu, jak tomu bývá. Pro start a pit stop BMW namontovalo plně automatickou odstředivou spojku, místo té hydraulické. Nebude tak nutné , aby Zanardi ovládal spojkový pedál ručně. BMW označilo test spojky jako velmi pozitivní.

K akceleraci bude používat prstenec u volantu. Jedná se o modifikaci, kterou BMW používalo u vozů GT se kterými Zanardi již závodil. Samotný volant je téměř totožný jako Zanardi již používal.  Je pouze modifikován k nutnostem DTM, jako je spouštění DRS nebo  jiné přepínače.

© BMW AG

Závod v Misanu se jede na konci srpna. Za připomínku stojí, že se bude jednat o noční závod. Alex Zanardi pojede s číslem 12.

1 Trackback / Pingback

  1. Zanardi testoval ve Vallelunga vůz DTM: Odkroužil téměř 300 kol – DTMnews.cz

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*


*