Hockenheim I.: V závodě plném předjíždění vítězí Glock

©DTM Media

Nad okruhem vládlo vlídné počasí, které jen nahrávalo krásnému závodu. Piloti pro tento závod obdrželi 12 využití DRS. Z pole position vyjížděl Glock, za ním stál Rast a nováček Eriksson.

Po kvalifikaci měl startovat poslední Ekström. Ovšem po tom, co Spengler blokoval v kvalifikaci, byl to on, kdo byl odsunut.

Po zhasnutí světel na trati zůstal stát Mortara s Juncadellou. Oba vozy se dokázaly odlepit, ovšem Mortara již na konci kola zamířil do boxů a jeho závod tak skončil předčasně. Z opakovaného záběru bylo vidět, že Juncadella nejdříve odstartoval dříve a když zastavil, tak se již nestihl rozjet s ostatními. Ovšem nebyl jediný. Vedle něj brzy odstartoval i Auer. Oba dva piloti obdrželi penalizaci +5 sekund. Dobrý start předvedl vedle Glocka, který udržel první místo,  i Di Resta a Paffett. Eriksson po startu začal lehce ztrácet pozice, když ho nejdříve překonal di Resta a později i Rockenfeller.

V osmém kole první do boxu zajel Juncadella, zatímco Paffett překonal di Restu. Paffett o dvě kola předjel i Rasta. S použitím DRS ho předjel ještě před vlásenkou a ujel se třetího místa za Glockem a Auerem. Když Eriksson ztratil pozici i vůči Wehrleinovi, zamířil Švéd do boxů k dřívější zastávce. a za připomenutí stojí, že i letos DTM závodí bez zahřívacích deček a piloti tak na trať vyjíždějí na studených pneumatikách. Trvá tak pár kol, než jsou nové pneumatiky v provozních teplotách.

Již ve 14. kole do boxu zajel vedoucí Glock. O kolo později překonal Paffett i Auera, ale okamžitě zajel do boxů. Auer naopak na trati držel o pár kol déle kvůli penalizaci, kterou si musel vybrat. Paffett se na trať vrátil mezi Glocka a di Restu. Di Resta ho díky zahřátým pneumatikám překonal. V 17. kole do boxů zamířil Rast a Rockenfeller. Rockenfeller měl mnohem lepší zastávku a překonal tak svého kolegu ještě v boxech. Oba dva v jejich prvním kole stihl předjet Eriksson, který měl díky dřívější zastávce funkční pneumatiky.

Vedoucí Glock měl v 18. kole ještě všech 12 možností DRS, zatímco Müller měl k dispozici jen dva pokusy. Když v 19. kole zajel do boxu vedoucí Auer, tak netušil, jak až moc se propadne. Jeho tým vedle penalizace měl problém s výměnou kol a Rakušanova zastávka tak trvala 20 sekund.

Jako poslední zajel do boxů Ekström. Díky takto pozdní zastávce mohl i on ve svém posledním závodě chvilku vést. Ve 23. kole se Paffett přiblížil na dostřel vedoucímu Glockovi. Začal tak velký souboj mezi ostřílenými piloty. Oba piloti po několik kol měnili pozice ze zatáčky do zatáčky. Na Glockovu stranu se váhy nakláněly díky většímu počtu DRS. Bojující dvojici se přiblížil di Resta společně s Erikssonem. Švéd byl schopen Skota překonat, který rychle začal ztrácet pozice, když ho později překonali i Rockenfeller, Rast, Duval a Wehrlein.

Ve 32. kole Rockenfeller překonal Erikssona a přibližoval se tak Paffettovi, který po souboji s Glockem byl již bez DRS. Díky souboji na špičce byl předek pole neskutečně blízko. Jedna drobná chyba, tak mohla pilota stát mnoho míst. To se stalo Rastovi, když byl za Erikssonem a na rovince vyjel mimo trať. Duval za ním toho samozřejmě využil. V předposledním kole Rockenfeller překonal jen těsně Paffetta. Toho chtěl ještě využít Švéd ve službách BMW, Eriksson, ale musel se spokojit se čtvrtým místem ve svém druhém závodě.

Tento závod byl soubojem pravých závodníků. Glock s Paffettem bojovali čestně a bez velkých kolizí. Přitom si v každé zatáčce byli opravdu blízko. Změna pravidel nám ukázala jak snadno šlo docílit lepšího předjíždění. Všechny tři automobilky předvedly úctyhodný závod. Nebude ještě Mercedes svého konce v DTM litovat?

Sezóna pokračuje za 14 dní na Lausitzringu.

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*


*