Glock: Nejdříve jsem v duchu na Mattiase nadával, potom mu děkoval

© DTM Media

Nědělní závod na Hockenheimringu nabídl skvělou podívanou, ke které dopomohl také nemalým dílem Mattias Ekström, který jel závod “na rozloučenou”. A to i přesto, že se pohyboval celý víkend na chvostu.

Už kvalifikace byla velmi těsná. Do posledních vteřin se o pole position přetahovali čtyři jezdci. Jako vítěz z toho nakonec vyšel Němec závodící ve žlutě zbarveném BMW.

Do závodu se Glock ze startovního slotu odlepil bez problému a vedení si pohlídal. Za ním se pořadí jezdců mírně změnilo. Lucas Auer se po dobrém – avšak jak se později ukázalo ulitém – startu dostal za Rasta, kterého překonal po poměrně agresivně provedeném předjížděcím manévru.

Glock si mezitím budoval pohodlný náskok, jenže následně přišly na řadu zastávky v boxech. Návštěva u mechaniků BMW pro čerstvé obutí proběhla sama o sobě bez potíží. Vrátil se na třinácté pozici. Postupně zajížděli pro nové pneumatiky i soupeři před ním.

Se svou zastávkou vyčkával jako jediný Mattias Ekström, který se tak ocitl v čele závodu a zanedlouho měl v zádech Glocka s Paffettem, kteří jeli na čerstvé sadě.

Právě toto byl jeden z klíčových okamžiků závodu, neboť se Švéd nechtěl vedení jen tak vzdát, ačkoliv věděl, že jej ještě čeká povinný pitstop. Díky tomu, že Ekström nechtěl dát Glockovi pozici zadarmo, začal Němce zezadu ohrožovat Paffett. Glock nakonec švédského závodníka překonal a ujal se tak vedení. O poznání jednodušeji se před pilota z Audi dostal také Paffett.

“Nejdříve jsem v duchu nadával, ale vlastně musíme Mattiasovi poděkovat, jinak by k tomuto souboji nedošlo,” uvědomuje si Glock, který však očekával, že předjet Ekströma nebude vůbec jednoduchá záležitost: “Když jsem viděl v dáli mého kamaráda Mattiase Ekströma, bylo mi jasné, že dojde k odplatě za poslední závod, který jsme tady jeli (závěrečný závod sezony 2017, pozn. red.). Tehdy jsem se nenechal předjet bez boje a to neudělal ani on dnes.”

Přesto si 36 letý pilot z Lindenfelsu myslí, že se Ektröm proti němu bránil více než v případě Brita. “Udělal to šikovně,” řekl někdejší pilot Formule 1. Zatímco jemu “život stěžoval”, tak Paffettovi jen pokynul. “Díky tomu se dostal Gary do DRS okna, čímž souboj začal. Stejně jako u dvou boxerů, kteří se bez přestávky hákují, ale žádný nechce přiznat, že je krátce před k.o.”

Eksröm rozhodně neměl v úmyslu nikterak zamíchat kartami ve prospěch Audi, neboť takové rozloučení se s DTM by nebylo dvojnásobnému šampionovi hodno. Možnou strategii týmu skrze Ekströma ovlivnit průběh závodu rovněž vyvrací šéf Dieter Gass, který se dokonce těší z vítězství svého rivala z Mnichova.

“Všechno, co jsme nechtěli, bylo nějakou formou ovlivnit průběh závodu. Proto musím říct, že jsem rád, že Timo vyhrál. Potom taky ke mě nikdo později nepřijde a nebude říkat: Díky vám jsme závod prohráli.”

Gass sice s pohledem Glocka na inkriminovaný okamžik nesouhlasí, ale na druhou stranu přiznal, že se trochu obával, aby mezi nimi nedošlo k nějakému kontaktu.

Uznávám, že to nevypadalo pěkně. Také jsem si dělal starosti, že by se tam něco mohlo stát. Ale když se tak dívám na časy, tak Glock v kole, ve kterém si na Mattiase vyšlápl, ztrácel na Paffeta 0,3 vteřiny. Předtím to bylo 0,7 sekundy, pak 0,4. Proto by mi nikdo neměl říkat, že to mělo na závod nějaký vliv,” popisuje Gass, jehož slova cituje německý portál Motorsport-Magazn.com.

Byť Glockovu reakci po tak napínavém závodě zakončeným senzačním finišem chápe, tak na něj urguje, aby se také více koncentroval na fakta. “Emoce po takovémto závodu samozřejmě chápu. Všichni jsme viděli bombastický závod, v takovéto situaci nikoho nemusíte kritizovat.”

Audi Ekströma povolalo do boxů až ve 22. kole, do té doby jezdil na značně opotřebovaných gumách. Jaký byl důvod? “Částečně to bylo vynucené tím, že Robin (Frijns, pozn. red.) a Mattias byli stále venku a v boxech byli na stejné šibenici. Také jsme neměli žádné týmové rádio. Takže povolat jezdce rychle do boxů nebylo tak jednoduché. A v kole, ve kterém tam měl zajet Mattias, aby se mu uklidil z cesty, byla zrovna zastávka Frinse,” vysvětluje na závěr Gass zapeklitou situaci, do které se stáj dostala.

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*


*