Exkluzivní rozhovor s Nico Müllerem: “Auto mi očividně velmi dobře sedlo” (+DE)

© Formula E

Minulý týden proběhly v Marrakéši premiérové testy Formule E, kterých se zúčastnilo hned několik pilotů z DTM. A nevedli si vůbec špatně, zazářil především pětadvacetiletý rodák ze švýcarského Thunu, Nico Müller. Nejen, že byl nejrychlejší, ale dokonce stanovil i nový traťový rekord. V exkluzivním rozhovoru pro náš web prozradil mimo jiné svůj názor právě na tuto sérii.

Nico, o víkendu sis odskočil z dovolené do Marrakéše, kde se konaly premiérové nováčkovské testy Formule E. Kdy Tě Audi kontaktovalo ohledně účasti v testech?

Poprvé jsem o tom s Audi mluvil, když Formule E oznámila termín prvních oficiálních nováčkovských testů, a potom už to šlo rychle.

 Přeci jen je řízení vozu Formule E trochu o něčem jiném než v DTM. Očividně ses na to připravoval pilně, neboť jsi skončil na čele tabulky a k tomu jsi stanovil nový traťový rekord. Jak přípravy probíhaly?

Nejdříve jsem strávil půl dne na simulátoru Audi, abych se seznámil s nejdůležitějšími parametry Formule E. Když jsem poprvé seděl za pravým volantem a vyjel z boxů, tak mi bylo okamžitě jasné, že se toto auto od těch, co jsem doposud řídil, značně liší. Stejně rychle se ukázalo, že mě to hodně baví a očividně celkem dobře sedí.

Stále více Tvých kolegů závodí jak v DTM, tak i ve stále oblíbenější sérii elektrických formulí. Kdyby se naskytla příležitost, stát se pilotem jednoho z týmů, šel bys do toho?

DTM je skvělá série a jsem opravdu hrdý, že toho můžu být coby tovární pilot součástí. Formuli E sleduji od jejího vzniku a její koncept mě přesvědčil. Test tomu samozřejmě taktéž přispěl. Budoucí možnosti vezmu každopádně v úvahu.

Vozy Formule E a DTM se bez pochyby značně od sebe liší. Co Ti dělalo největší potíže?

Brzdění ve voze Formule E je poměrně záludné. S měnící se rekuperací při klesajícím stavu baterie si musíte si vypěstovat velmi dobrý cit pro vyvážení a tlak brzd.

Nyní je ještě poměrně dlouho do začátku nové sezony. Co ještě plánuješ podniknout, než zase nasedneš do vozu DTM?

Možná se zimní pauza ještě trochu zkrátí jedním nebo více nasazeními…. Ale kromě toho se připravuji, jak nejlépe mohu, tělesně a psychicky na nacházející výzvy.

Děkuji za rozhovor!


Leztes Wochenende fand der allererste Formel-E-Rookie-Test in Marrakesch statt, an dem zahlreiche DTM-Fahrer teilnahmen. Und sie standen sich richtig gut, vor allem glänzte der 25-jährige Schweizer Nico Müller. Er war nicht nur der Schnellste, sondern brach sogar den Streckenrekord. Im unseren Exklusivinterview verriet er unter anderem seinen Meinung nach dieser Serie.

Nico, am Wochenende musstest du deinen Urlaub wegen des ersten Rookie-Tests der Formel E in Marrakesch unterbrechen. Wann hat Audi sich bei dir bezüglich der Teilnahme gemeldet?

Nachdem die Formel E den Termin für ihren ersten offiziellen Rookie Test bekannt gegeben hatte, haben Audi und ich erstmals darüber gesprochen und dann rasch fix gemacht.

Ein Formel-E-Auto muss sich doch ganz anders als ein DTM-Auto fahren. Offensichtlich hast du dich aber gut vorbereitet, sonst wärst du nicht aus Marrakesch als Spitzenleiter abgereist. Darüber hinaus hast du sogar geschafft, den Streckenrekord zu brechen. Wie lief die Vorbereitung für dich?

Ich durfte im Vorfeld einen halben Tag auf dem Simulator von Audi verbringen, um die wichtigsten Parameter der FE kennen zu lernen. Als ich dann zum allerersten Mal hinter dem echten Lenkrad sass und aus der Box fuhr, war mir schnell klar, dass ich dieses Auto deutlich von allem anderen unterscheidet, was ich bisher gefahren bin. Genau so schnell stellte sich heraus, dass dieses viel Spass macht und mir offensichtlich ganz gut liegt. 

Immer mehr deiner Kollegen fahren sowohl in der DTM, als auch in der stets beliebten elektrischen Serie. Falls es eine Gelegenheit gäbe, Stammpilot in einem der Teams zu werden, würdest du sie ergreifen?

Die DTM ist eine tolle Serie und ich bin sehr stolz, als Audi Werksfahrer ein Teil davon zu sein. Die FE verfolge ich seit deren Entstehung und habe mich von ihrem Konzept überzeugen lassen. Der Test hat natürlich seinen Teil dazu beigetragen und ich werde zukünftige Optionen auf jeden Fall genau in Betracht ziehen.

Formel-E- und DTM-Fahrzeuge unterschieden sich deutlich voneinander. Was hat dir größte Schwierigkeiten gemacht?

Das Verzögern des FE Autos ist ziemlich tückisch. Mit der variierenden Rekuperation bei fallendem Batterieladestand muss man ein echt gutes Gefühl für die Bremsbalance und den Bremsdruck entwickeln.

Nun ist noch relativ viel Zeit übrig, bis die neue Saison beginnt. Was planst du noch zu unternehmen, bis du wieder ins Rennauto steigen wirst?

Hoffentlich lässt sich die Winterpause mit noch dem ein oder anderen weiteren Einsatz etwas verkürzen… doch ansonsten bereite ich mich körperlich und mental bestmöglich auf die anstehenden Herausforderungen vor.

Vielen Dank für das Interview!

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*


*