DTM a Formule E jsou dva rozdílné světy, porovnává Wittmann

© Marco Wittmann / Facebook

Spousta pilotů německého šampionátu DTM jezdí ve Formuli E, nebo si alespoň vůz Formule E vyzkoušeli v rámci testovacích jízd. Posledním takovým závodníkem, který se zúčastnil nováčkovského testu, byl Marco Wittmann a Bruno Spengler.

Němec se poprvé posadil do vozu elektrické formulové série v rámci nováčkovských testů, které se odehrály minulý víkend, den po ePrix v Marrákeši. Stejně jako v DTM, tak i v FE řídil auto týmu BMW. Se svým počínáním je spokojený a rovněž jej oslovil i šampionát samotný.

“Můj první test v BMW iFE.18 byl opravdu zajímavý. Byl jsem překvapený, co všechno musíte jako pilot v kokpitu dělat,” popisuje Wittmann, který dopoledne skončil devátý a celkově na sedmnáctém místě. Zdůrazňuje, že řízení vozu Formule E není vůbec hračka, jak se může na první pohled jevit: “Prostě se jen posadíte a jezdíte rychle – takhle to nefunguje. Ve Formuli E máte úplně jiné výzvy oproti dalším obvyklým třídám motorsportu jako například DTM. Proto se tyto dvě série nedají porovnávat. Formule E a DTM jsou dva rozdílné světy – ale oba mají něco do sebe.”

View this post on Instagram

Danke an @bmwmotorsport für den Test im BMW iFE.18 in Marrakesch! Es war eine interessante Erfahrung und schwieriger als gedacht.😅 Am Ende ist es eine ganz andere Platform als die DTM und daher auch schwer miteinander zu vergleichen. Beides hat seinen Reiz aber den Motoren Sound habe ich schon vermisst 😜 Thanks to #BMWMotorsport for the test in the BMW iFE.18 at Marrakesh! It was a interesting experience and more difficult than I expected. 😅 At the end it’s a complete different platform than #dtm and therefore it’s probably wrong to compare both of them. They are both great in their way but definitely I missed the engine sound 😜 @bmwi @bmwm @andrettiautosport @dtm_pics @fiaformulae

A post shared by Marco Wittmann (@wittmannracing) on

Kromě Wittmanna se testů zúčastnil také Nico Müller, který v monopostu Audi zaznamenal traťový rekord 1:17,074, přičemž překonal svůj rekord z minulého roku, a jeho týmový kolega Jamie Green.

“Samozřejmě, že být nejrychlejší a také znovu zaznamenat traťový rekord je vždycky skvělé,” pochvaluje si Müller. Greenovi scházel ze začátku zejména řev motoru: “První kola byla zvláštní, především kvůli chybějícímu zvuku. Opravdu jsem si to užil. Není jednoduché tato auta řídit. Jsou zcela jiná než ta, na která jsem zvyklý. Mají méně přítlaku, ale jsou silnější, než jsem čekal, a mají menší grip.”

Do kokpitu BMW iFE.18 se posadil také Bruno Spengler: “Poté, co jsem odjel několik testovacích jízd během vývoje BMW iFE.18, bylo super zase auto řídit na běžném okruhu Formule E. Posledně jsem se v BMW iFE.18 projel před pár měsíci, takže jsem si na to zase musel zvykat, ale po pár kolech jsem se s ním sžil a byla to zábava.”

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*


*